Sökning: "Gina tricot"
Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden Gina tricot.
11. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
12. Recycled fibers for circular economy - The case of the fashion industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Some fashion companies have started to use recycled fibers to improve their sustainability practices, as it is a way to implement circularity into their business. By combining the theoretical frameworks of stakeholder theory, socio-technical (ST) systems and sustainable business models (SBM), this study discusses how the current business models of fashion companies relate to the concept of circular economy and what fashion companies’ future perspectives are. LÄS MER
13. Vi är socialt ansvarstagande - därför får våra anställda 40kr/h : En kvalitativ textanalys av Gina Tricot och Boohoos CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företag har kommit till insikt om att det kan vara fördelaktigt att kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Detta har kommit att göra Corporate social responsibility, CSR, framträdande i företagskommunikation. LÄS MER
14. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER
15. Cause-brand alliances in the fashion industry : The challenging road after the alliance is over. A case study on Gina Tricot’s CBA with UNICEF
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to identify, define and describe the challenges of sustaining positive brand equity gained as an outcome of Cause-brand alliances. Therefore, this study is conducted from the perspective of companies engaging in Cause-brand alliances, with the aim to provide academic and managerial implications of managing brand equity over time following a Cause-brand alliance. LÄS MER