Sökning: "Hanna Fors"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Hanna Fors.

  1. 1. Hur ett noterat läkemedelsföretag skapar och underhåller värderingsmodeller för redovisning av forskning och utveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Pettersson Fors; Sara Fares; [2023-02-21]
    Nyckelord :Forskning och utveckling; Immateriella tillgångar; IAS 38; Diskonterad kassaflödesvärdering; Kostnadsföringsmodellen; Läkemedelsföretag; AstraZeneca;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Läkemedelsbranschen är globalt ledande investerare inom forskning och utveckling. En forskning- och utvecklingsprocess tar i genomsnitt 10 till 15 år. För immateriella tillgångar tillåter standarden IFRS bedömningar angående aktivering för utvecklingsutgifter där olika värderingsmodeller är tillämpbara. LÄS MER

  2. 2. ´´Sång och musik ska vara lustfyllt´´ : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter kring sång och musik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Hanna Holm; Ida Svarvare Fors; [2021]
    Nyckelord :Förskola; musik; sociokulturellt perspektiv; sång;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om förskollärares erfarenheter av sång och musik i förskolan. Syftet med studien är att synliggöra hur förskollärare resonerar kring barns möjligheter att få uttrycka sig genom sång och musik. LÄS MER

  3. 3. Argumentativ CSR-kommunikation. : En studie om hur svenska modeföretag legitimerar sin outsourcade produktion.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Cesar; Hanna Darius; Rebecca Fors; [2020]
    Nyckelord :Fashion industry; Outsourcing; CSR-communication; Sustainability report; Transparency; Legitimacy theory; Argumentation techniques; Discourse analysis; Modebranschen; Outsourcing; CSR-kommunikation; Hållbarhetsredovisning; Transparens; Legitimitetsteori; Argumentationstekniker; Diskursanalys !;

    Sammanfattning : Modebranschen präglas av ett ständigt sökande efter billigast möjliga arbetskraft. Som en konsekvens väljer företag som opererar inom denna sektor vanligen att outsourca sin produktionsfunktion till en tredje part bortom hemmamarknaden. Ett sådant beslut kan vidare ge upphov till en komplex försörjningskedja. LÄS MER

  4. 4. The Physical Store Experience : A qualitative study on how in-store experiences influence store attractiveness

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Hanna Fors; Johanna Hyllander; [2020]
    Nyckelord :Experience economy; experience; economy; shopping motivation; customer experience; experience economy 4E construct; perceived experiential value; customer satisfaction; store attractiveness;

    Sammanfattning : Today, brick-and-mortar retailers are facing changes, as we are moving away from a service economy towards an experience economy. These changes reshape customers´ preferences. Reatilers have shown an inability to adapt to these changes, indicating that there is a need for further insights on the subject. LÄS MER

  5. 5. I Want to Show the Society That Females Also Can be Leaders : A Qualitative Study of Cambodian Women in Leadership Roles

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Hanna Fors; Axel Käll; [2020]
    Nyckelord :Cambodia; Gender inequality; Leadership; Semi-structured interviews;

    Sammanfattning : The research was a Minor Field Study conducted in Phnom Penh, Cambodia. The purpose of the study was to explore and analyze Cambodian women's experiences of leadership. A qualitative approach with semi-structured interviews was conducted with a targeted and snowball selection. LÄS MER