Sökning: "Ida Green"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Ida Green.
1. Utmaningar i geometriundervisning: en djupdykning i innehåll, elevers missuppfattningar och lärarinterventioner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This text discusses final results from empirical studies, scientific articles and literature from the period 1990-2023, concerning teachers’ knowledge, students’ misconceptions and various teaching methods related to geometric objects. The results highlight challenges for both teachers and students in understanding and defining geometric shapes and figures. LÄS MER
2. Were the most important election pledges fulfilled? An empirical investigation of the Swedish government’s pledge fulfillment after the 2014 parliamentary election
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis provides an account of the pledge-making and eventual pledge fulfilment of the Swedish government of 2014, which consisted of the Social Democratic Party and the Green Party. It is grounded in the theoretical approaches of the mandate model of representation and promissory representation. LÄS MER
3. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
4. Sustainability demands on internal and external providers of IT
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The use of IT in companies is constantly expanding, and therefore, so is the energy consumption and carbon footprint from IT. If companies do not take steps towards more sustainable IT usage, the footprint will continue to expand, toxic metals will be used in hardware and the usage of world resources will not become more circular. LÄS MER
5. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER