Sökning: "Inlärningsresultat"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Inlärningsresultat.

  1. 1. Utvärdering av kunskap och kompetenser inom hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Therese Söderling; Angelica Hellström; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Development; Competence Development; Competence Outcomes; Higher Education; Evaluation; Learning Outcomes; Knowledge Outcomes; Hållbar utveckling; Kompetensutveckling; Kompetensresultat; Högre utbildning; Utvärdering; Inlärningsresultat; Kunskapsresultat;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling behövs för att bidra till en hållbar framtid. Linneuniversitetet vill främja hållbar utveckling genom kursen lärande för hållbar utveckling. Syftet i den här studien är att utvärdera kursens effekt på integrering av kunskap om hållbar utveckling i yrkesrollen. LÄS MER

  2. 2. Establishing requirements for an e-learning platform for the chemiluminescence analyser LIAISON XL

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mauricio Böckin; [2023]
    Nyckelord :Insturcional design; Interaction design; Human-computer interaction; Chemiluminescence analyzer; E-learning; Pedagogisk design; Interaktionsdesign; Människa–datorinteraktion; Kemiluminiscensanlaysator; E-lärande;

    Sammanfattning : E-learning has surged in popularity due to technological advancements and the COVID-19 pandemic, proving effective across various fields, including the healthcare sector. DiaSorin AB, a subsidiary of DiaSorin, a multinational biotechnology company, is exploring e-learning as an alternative to the on-site courses they are currently offering their customers, who mainly consist of laboratory personnel. LÄS MER

  3. 3. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; [2023]
    Nyckelord :Text classification; Peer feedback; Explainable Artificial Intelligence; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM education; Textklassificering; Feedback till kamrater; Förklarig Artificiell Intelligens; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM-utbildning;

    Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER

  4. 4. Effektiv inlärning genom spel : Att fostra internaliserad motivation med speldesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Simon Hansson; [2022]
    Nyckelord :Serious games; gamification; motivation; inlärning;

    Sammanfattning : För att nå bra inlärningsresultat visar tidigare forskning på vikten av internaliserad motivation. När det kommer till att använda spel som inlärningsverktyg kommer detta huvudsakligen i två former. Antingen genom fullskaliga spel – serious games – eller genom traditionella läromedel som förgylls med spelelement – gamification. LÄS MER

  5. 5. IKT i undervisningen : En kvalitativ studie om lärares förutsättningar och användning av IKT i          matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Rickard Fredriksson; Mathias Åhlin; [2018]
    Nyckelord :Digital competence; mathematics; sociocultural theory; teaching; TPACK; Digital kompetens; matematik; sociokulturell teori; TPACK; undervisning;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat att det inte alltid finns ett samband mellan användning av IKT i undervisningen och positiva inlärningsresultat. Det är en fråga om hur lärare använder IKT i sin undervisning, vilka kompetenser läraren har och vilka tekniska förutsättningar som finns på skolan. LÄS MER