Sökning: "Inlärningstid"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Inlärningstid.

  1. 1. Artificiell intelligens i utbildningen: Utforska effekter av ChatGPT gällande inlärningstid och studenters upplevda nytta

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Kasper Nordkvist; Emerick Trieton; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Inlärningstid; Nytta; Social learning theory; Desirable difficulties; Proximal learning framework; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats undersöker vi hur ChatGPT påverkar universitetsstudenters inlärningstid samt hur de uppfattar ChatGPTs nytta. Eftersom ChatGPT är ett nytt verktyg som fått stor spridning i hela världen, och inte minst i universitetsvärlden, finns det lite data om hur den används samt hur den faktiskt kan komma att påverka studenters inlärningstid. LÄS MER

  2. 2. A comparison of genetic algorithm and reinforcement learning for autonomous driving

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ziyi Xiang; [2019]
    Nyckelord :Thesis; Machine learning; Genetic algorithm; Deep reinforcement learning; Autonomous driving; Thesis; Maskininlärning; Genetisk algoritm; Djup förstärkning lärande; självkörandebilar;

    Sammanfattning : This paper compares two different methods, reinforcement learning and genetic algorithm for designing autonomous cars’ control system in a dynamic environment. The research problem could be formulated as such: How is the learning efficiency compared between reinforcement learning and genetic algorithm on autonomous navigation through a dynamic environment? In conclusion, the genetic algorithm outperforms the reinforcement learning on mean learning time, despite the fact that the prior shows a large variance, i. LÄS MER

  3. 3. Reducing cognitive load on the working memory by signaling primed colors : Can color improve the learning of mathematics?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hannes Ekman; Fahad Waliullah; [2019]
    Nyckelord :Knowledge Visualization; Cognitive Load Theory; Priming; Signaling; Color; Mathematics; Learning;

    Sammanfattning : Cognitive load theory explains the hardship many young learners faces when trying to learn mathematics. The human brain has a limited capacity when trying to process information. The working memory can become overloaded when trying to process too much information, and as a consequence the learner tends to give up. LÄS MER

  4. 4. Samverkan mellan slutenvård och hemsjukvård : SAMSA och SIP - ett verktyg vid samverkan

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Ala Issa Almashik; [2019]
    Nyckelord :distriktssköterska; dokumentation; kommunikation; samverkan; vårdandet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Multisjuka äldre patienter har behov av kommunala hälso-sjukvårds insatser. Samverkan av dessa insatser sker via ett digitalt kommunikationssätt SAMSA. Planeringen inför hemgången sker mellan berörda aktörer där den ska genomföras under ett SIP-möte. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av en interaktiv miljö för inlärning av nya sjukhuslokaler

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Marcus Anthony Dahn; Hiruy Michael Weldegiorgish; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Målet med detta projekt var att simulera den nya byggnaden på Södersjukhuset, ”Operation Pre/Post” för våningsplan 2 och 4. Detta skulle göras på ett sådant sätt att personalen som använde simuleringen kunde lära sig att lokalisera sig i sjukhusavdelningen innan de flyttade dit. LÄS MER