Sökning: "Lärprocess"
Visar resultat 21 - 25 av 177 uppsatser innehållade ordet Lärprocess.
21. STEAM-undervisning : En allmän litteraturstudie om vad ämnet Art tillför STEAM-undervisning och på vilket sätt det kan gynna elevers lärande
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Utbildningsforskare i början av 2000-talet uttryckte ett behov av tvärvetenskaplig undervisning för att stärka elevers begreppsförmåga och öka deras intresse för naturvetenskapliga ämnen samt matematik. Diskussionen inkluderade ämnen som Science, Technology, Engeneering and Mathematics (STEM). LÄS MER
22. Voobraženie : En undersökning om kunskapsöar och erfarenhetsbroar.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Syftet är att undersöka erfarenheter i form av materialkunskap för att få syn på när en process går från ett konvergent till ett divergent lärande. Undersökningen utgår från frågorna; ”På vilka sätt kan erfarenheter av materialens egenskaper bidra till ett utforskande av medierande uttryck?” och ”Hur kan jag som lärare hjälpa elever att bli medvetna om sin egen estetiska lärprocess?”. LÄS MER
23. Vi måste vara engagerade tillsammans : En kvalitativ studie om praktikgemenskaper inom bankväsendet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Bankerna i Sverige har en betydande funktion för svensk tillväxt och välfärd. Ettvälfungerande banksystem är en grundpelare för det samhälle vi känner till idag. Bankerförser oss med tjänster och produkter för att vi ska ha möjlighet att spara och låna. LÄS MER
24. Svenskundervisning som främjar elevers läsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Kunskapsöversiktens syfte är att ge svar på läsundervisningens didaktiska struktur somgynnar elevers läsutveckling. Skolinspektionens granskning pekar på att kunskaper kringvilka förmågor som ska läras ut till eleverna saknas. LÄS MER
25. Kan ni vara tysta, låt mig tänka! : En kvalitativ observationsstudie om problemlösning i grupp med utgångspunkt i Learning design sequences
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien är att analysera hur lärprocessen med avseende på grupparbete kring problemlösning kan främja elevers meningsskapande. Empirin samlades in genom en kvalitativ observation i förskoleklass och analyserades sedan utifrån den teoretiska modellen Learning design sequences. LÄS MER