Sökning: "Linnea Grahn"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Linnea Grahn.
1. Lyriken i klassrummet : En intervjustudie om lärares uppfattningar av lyrik och lyrikens potential i svenskundervisningen för årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie behandlar lyrik i svenskundervisningen för årskurserna F-3. Lyrik i F-3 är ett område där svensk forskning saknas, vilket innebär ett behov av ökad kunskap. Det är vidare en genre som i internationell forskning visats ha språkutvecklande egenskaper, men som kan vara krävande för lärare att undervisa i. LÄS MER
2. Det gröna andrummet i staden : små offentliga urbana grönytors betydelse för psykiskt välbefinnande
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att få förståelse för vilka kvaliteter Petriplatsen i Lund och Rundelsparken i Malmö har samt om dessa små offentliga urbana grönytor utgör restorativa miljöer i den täta staden. Metoden som använts var platsanalyser med utgångspunkt i två olika observationstillfällen. LÄS MER
3. När barn möter lyrik : En litteraturstudie om hur poesi kan användas språkutvecklande i svenskundervisningen för årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna litteraturstudie behandlar poesi i undervisningen för årskurs F-3. Poesi ska ingå i svenskundervisningen enligt syfte och centralt innehåll i kursplanen för svenska. LÄS MER
4. ÖVERGÅNG I PRAKTIKEN En intervjustudie av sex lärares erfarenheter av övergången mellan förskoleklass och årskurs 1
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie var att undersöka erfarenheter hos lärare i förskoleklass respektive årskurs 1 gällande övergången mellan dessa verksamheter. Vi ville ta reda vilka medierande redskap och faktorer som påverkar övergången. LÄS MER
5. Kanaler, konsumtion & konsumenter : En studie om hur företag använder multipla kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva hur flerkanalsföretag anpassar sin konsumentkommunikation till en marknad i ständig digital utveckling och ett förändrat konsumentbeteende som följd. Syftet är därtill att studera hur flerkanalsföretag håller resurseffektivitet genom sina numera flertalet kommunikationskanaler. LÄS MER