Sökning: "Louise Christiansson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Louise Christiansson.

  1. 1. Skapa engagemang och förbättringar i processen för arbetsberedningar genom offensiv kvalitetsutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Louise Christiansson; Jeanette Lindlöv Johansson; [2023]
    Nyckelord :change management; communication; processes; tacit and explicit knowledge; TQM; work preparation; arbetsberedning; förändringsledning; kommunikation; offensiv kvalitetsutveckling; process; tyst och explicit kunskap;

    Sammanfattning : Byggsektorn behandlar en rad krav och regleringar. Detta för att både upprätthålla kvalitet i utförande men även i säkerhet för de anställda. Offensiv kvalitetsutveckling kan ses som riktlinje och ramverk för när företag genomför förbättringar och arbetar med kundfokuserad kvalitet. LÄS MER

  2. 2. Samspela med 400 kg häst : en kvalitativ studie om hästunderstödd terapi som kompletterande behandlingsmetod för individer med psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för socialpedagogik och sociologi

    Författare :Linnea Christiansson; Louise Skogsberg; [2016]
    Nyckelord :Hästunderstödd terapi; psykisk ohälsa; miljön; relation; självförtroende; socialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån terapeuters perspektiv ta reda på vad hästunderstödd terapi kan bidra med för individer med psykisk ohälsa. Vidare vill vi med studien ta reda på vad det är, samt på vilket sätt hästunderstödd terapi kan leda till främjande respektive hämmande effekter. LÄS MER

  3. 3. Lokala nyheter: trist, tråkigt och alldeles, alldeles underbart : En kvalitativ studie om lokala nyhetsmedier och unga i ett digitalt medielandskap

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Louise Christiansson; Sofia Brattberg Pettersson; [2011]
    Nyckelord :lokala medier; nyheter; nyhetsvärdering; nätet; medielogik; uses and gratifications;

    Sammanfattning : Huvudresultat: Resultatet visar att det huvudsakliga skälet för informanterna att ta del av nyheter är för att få direkta upplysningar om omvärlden samt att stilla nyfikenhet och allmänt intresse. Det visar sig också att nätet är den främsta kanalen för att ta del av nyheter. LÄS MER

  4. 4. Konsumentbaserat Varumärkeskapital -Egna Varumärken och Traditionella Varumärken, en jämförande studie i dagligvaruhandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Bjerkefeldt; Louise Christiansson; [2003]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Equity; Konsumentbaserat varumärkeskapital; Traditionella Varumärken; Egna Varumärken; EVM; Private Label brands; Store Brands; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att skapa en ökad förståelse för EVM och deras styrka i svensk dagligvaruhandel i egenskap av varumärkeskapital. Vårt syfte är också att undersöka hur starka EVM är relativt traditionella varumärken samt utreda om de generella dimensioner som konsumentbaserat varumärkeskapital anses bestå av är relevanta för tvättmedel i dagligvaruhandeln. LÄS MER