Sökning: "Lunds centrumhandel"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Lunds centrumhandel.
1. Parkering och centrumhandel - En studie om hur parkeringsreglering påverkar centrumhandeln i medelstora svenska städer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : The building of more external shopping malls creates an increased competition for city centre business. The purpose of this study is to synoptically obtain the factors that affect the customer’s choice of trading site and its attractiveness according to previous studies. LÄS MER
2. Drivkraft eller konkurrent? – den malmöitiska dagspressens bild av Emporia
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Ett aktuellt ämne nu är Emporia och om Emporias etablering påverkar den övriga handeln i Malmö och kranskommunerna. Emporia är ett köpcentrum som ligger i Hyllie och öppnade i oktober 2012. Både före och efter öppnandet och till idag förknippas Emporia ofta med utarmningen av Malmös centrumhandel. LÄS MER
3. Studenters handelsvanor i Lund - en tidsgeografisk GIS-studie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera, beskriva och analysera studenternas rörelsemönster i rummet, och hur det återspeglas i konkurrensen och attraktionen mellan Lund City och handelsetableringarna Nova Lund och Mobilia. Vi valde en kvantitativ metod i form av enkätundersökning för insamling av empiriskt material, då vi ville samla in information från ett så stort antal studenter som möjligt. LÄS MER
4. Stadskärnans förmåga att upprätthålla konkurrenskraft: en fallstudie om Malmös detaljhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Stadskärnans förmåga att upprätthålla konkurrenskraft - en fallstudie om Malmös detaljhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER