Sökning: "Marcus Rosén"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marcus Rosén.
1. Investering med hållbarhetsrapporter : En subjektiv bild av investerares syn på hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Hur en god användbarhet kan uppnås med avseende på navigerbarhet vid utvecklandet av en e-handel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : A survey, carried out and answered by students at Linköping University proved that 92.6% of the surveyees are interested in buying second-hand course literature. Numerous retailers exist for this market, however the problems with the solutions at the time of the survey are clear; lack of structure and absence of filtering and search functions. LÄS MER
3. On the consistency of multigravity theories
Master-uppsats, Stockholms universitet/FysikumSammanfattning : In this thesis a set of recently proposed multigravity theories is analysed. In the special case of bimetric gravity, the theory has been conclusively shown to be ghost-free. On the other hand, for multigravity theories in general, the ghost-issue has not been settled conclusively. LÄS MER
4. Accept eller förkastande av ett fientligt bud - Faktorer som påverkar aktieägarna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att redogöra för vilka faktorer som påverkar aktieägare i valet mellan att acceptera eller förkasta ett fientligt bud och att undersöka hur dessa faktorer påverkar aktieägarna. Studien använder sig av en kvalitativ metod genom en fallstudie, där empiri har samlats in genom ostrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Att styra returflödet inom e-handeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Undersökningen behandlar med vilka handlingssätt och beslut e-handelsföretag inom den svenska marknaden kan påverka andelen returnerade varor. En kvalitativ undersökningsstrategi har valts, där datainsamlingen skett genom semistrukturerade intervjuer med utvalda personer från respektive företag. LÄS MER