Sökning: "Mikro-influencer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Mikro-influencer.

  1. 1. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  2. 2. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  3. 3. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Khalil; Kibar Parlayan; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; micro influencer; source credibility; information source; brand engagement; purchase behavior; purchase intention; Influencer marketing; Instagram; mikro influencer; trovärdighet; informationskälla; varumärkesengagemang; köpbeteende; köpintention;

    Sammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER