Sökning: "Opinion Leader"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden Opinion Leader.

  1. 1. Relationer mellan styrsystem på IKEA : En studie om företagskulturens relation med den cybernetiska och administrativa styrningen utifrån ett ledar- och medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sunita Walizai; Thilde Lund; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; cybernetic control; administrative control; management control systems; communicating organizational culture; cultural control; organizational structure; policies and procedures; budget; financial measurement systems; non-financial measurement systems; hybrid measurement systems and management control package.; Företagskultur; cybernetisk styrning; administrativ styrning; styrsystem; förmedling av företagskultur; kulturstyrning; organisationsstruktur; policyer och tillvägagångssätt; budget; finansiella mätsystem; icke finansiella mätsystem; hybridmätsystem och styrpaket.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionellt sett förknippas ekonomistyrning med den formella styrningen och mycket fokus har därmed lagts på den formella styrningen. Eftersom företag idag påverkas av kultur på olika sätt, kan den formella styrningen kompletteras med den informella styrningen. LÄS MER

  2. 2. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yimeng Ma; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; netnography; influencers; followers; and online community;

    Sammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Jämlikhet för en ny tid - Socialdemokraternas syn på jämlikhet: 2001– 2019

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johan Christensson; [2022-11-14]
    Nyckelord :Equality; Swedish social democracy; Third way politics; Ideological change; Social democracy renewal;

    Sammanfattning : Equality can be said to be one of the most central concepts of the Swedish Social Democratic Party’s ideology. The party has a long history of socialistic ideological heritage but has at the same time been influenced by liberalism to a large degree, especially from the 1980s and onwards. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av vändprocess vid montering av en pump

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Filip Björklund; Roderik Svensson; [2022]
    Nyckelord :Produktutveckling; Pumpar; Montering; Vändprocess; Masscentrum; Maskinelement; Snäckväxel; Vridmoment; Rullager;

    Sammanfattning : På industriföretag idag är det svårt att komma ifrån hantering av tunga lyft. När tunga lyft eller rotationer sker på företag står säkerhet och ergonomi i fokus. Det finns olika regler att förhålla sig till på olika företag. LÄS MER