Sökning: "Pedagogical tool"
Visar resultat 6 - 10 av 341 uppsatser innehållade orden Pedagogical tool.
6. Den krävande kunskapen : Om svårigheterna att uppnå självupplevd kunskap om våld i nära relationer inom socialtjänsten
Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The Swedish social services have an extensive responsibility for supporting victims andperpetrators of intimate partner violence (IPV) as well as their children. Social serviceworkers therefore need knowledge about IPV. However, previous research has shown that theself perceived competence of such knowledge is lacking among social workers. LÄS MER
7. Surfplattor i förskolan : Förskollärares upplevelser kring surfplattan och hur blir digital litteracitet synlig i undervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Digitaliseringen sker i snabb takt i samhället vilket gör att frågan om förskolans verksamhet och förskollärare följer med i utvecklingen. 2018 var året då digitaliseringen trädde in i förskolans läroplan och numera är surfplattan ett verktyg som används både i det egna arbetet och i undervisningen. LÄS MER
8. Understanding the Adoption, Perception, and Learning Impact of ChatGPT in Higher Education : A qualitative exploratory case study analyzing students’ perspectives and experiences with the AI-based large language model
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The incorporation of artificial intelligence (AI), particularly OpenAI's ChatGPT, in higher education, has sparked substantial discourse since its introduction. AI's transformative role in higher education is largely recognized. Despite its potential to revolutionize the pedagogical field, its application raises several concerns. LÄS MER
9. Gestaltandets gränssnitt - Porträtterandet av religion & vetenskap i läromedel : En innehållsanalys av tematiseringen 'religion & vetenskap'
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This essay aims to contribute to the field of religious education in Sweden by analyzing how three Swedish textbooks frame the topic of ‘religion and science’. By using content analysis as an analytic tool and framing theory, the essay examines how the relationship between religion and science is framed. LÄS MER
10. "Drama är nyckeln till lärande." : Förskollärarens erfarenheter av drama med de yngsta barnen i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Dagens förskolor möter ständigt de allra yngsta barnen i åldrarna 1-2 år och förskolans utbildning ska lägga grunden för ett livslångt lärande. I förskolans utbildning ingår undervisning som ska genomsyras av utforskande och upplevelser, därtill estetiska uttryskformen drama ingår i förskollärarens arbetssätt. LÄS MER