Sökning: "SME sociala media"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden SME sociala media.
6. Social CRM i SME : En utvärderande studie av små och medelstora företags förväntningar och resultat av att använda social CRM
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) is a strategy that helps companies develop and manage their customer relationships. CRM helps the company with a better understanding of the customer and the customers needs. LÄS MER
7. Strategier vid rekrytering av nyckelroller inom små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Små- och medelstora företag (SME) är motorn inom den europeiska ekonomin och står idag för 9 av 10 företag. SME är beroende av att deras nyckelroller innehavs av kompetent personal så att företaget kan fortsätta att utvecklas. LÄS MER
8. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER
9. Enhancing Brand Equity for B2B SME through Social Media : An exploratory descriptive research
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Through our smartphones, the access to information is higher than ever before. Social media has revolutionized the communication landscape in how we share information and communicate to each other. LÄS MER
10. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER