Sökning: "SME sociala media"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden SME sociala media.

  1. 11. Icke-traditionell etablering av entreprenöriell marknadsföring : En studie om nystartade företags marknadsföringsmetoder för att synas på  marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Farah Khalil; Nicholas Riley; [2015]
    Nyckelord :Marknadsföring; Entreprenörskap; Entreprenöriell marknadsföring; traditionell marknadsföring; SME-företag; Innovation; Nystartade företag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur nystartade företag etablerar sig på marknaden genom att använda andra marknadsföringsstrategier än traditionell marknadsföring. Metod: Denna studie har genomförts genom en kvalitativ ansats med tillämpning av en semistrukturerad intervjumall. LÄS MER

  2. 12. Små företags sätt att synas

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sally Backman; Moa Holgersson; [2011]
    Nyckelord :Small and Medium sized Enterprises SME ; Marketing; Globalisation; Network; Point of Difference POD ; Social Media; Internet; SME-företag; Marknadsföring; Internationalisering; Nätverk; Point of Difference; Sociala medier; Internet;

    Sammanfattning : The most dominating type of company in Sweden is the small-sized business and it usually lacks its own marketing department. The purpose of this paper was to analyze several small Swedish businesses which are specialized in different sectors of the Mechanic/Technology industry but they are similar in terms of having niched products and they are leading companies in the world. LÄS MER