Sökning: "Service Management intern marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.
11. Ledarskap i offentlig sektor : Komplexitet och framtidens spännande utmaningar
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den offentliga sektorn är en viktig arbetsplats och utgör en funktion i att stärka välfärden.För att verksamheterna ska fortsätta att utvecklas är det av största vikt att välfärdssektornarbetar för att stärka och utveckla ledarskapet. LÄS MER
12. Att leda konsulter - tre vägledande principer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. LÄS MER
13. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company
Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolanSammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER
14. Empowerment : En studie om empowerments påverkan på frontpersonalen i tjänsteföretag.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : This thesis is about how the front-staff in two service companies experience empowerment. Competition for business in today's society is becoming increasingly fierce, which means that they must find a way to differentiate themselves from competitors. Service has become a way to compete. LÄS MER
15. Uppsägningar med ett kundorienterat perspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, utifrån service management-teorier om långsiktiga kundrelationer, förstå hur relationen mellan företag och uppsagda medarbetare påverkas under och efter en uppsägningsprocess. Utifrån syftet bidrar studien teoretiskt till service management-forskningen genom att utöka dess användningsområde till att innefatta interna kunder i uppsägnings-processer. LÄS MER