Sökning: "Service Management intern marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.

  1. 11. Ledarskap i offentlig sektor : Komplexitet och framtidens spännande utmaningar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Melisa Arnautovic; Pelle Ramberg; [2012]
    Nyckelord :Kommunikation; organisationskommunikation; Communication; organizational communication; organisationsidentitet; organizational identity; organisationskultur; organizational culture; Service Management internal marketing ; Service Management intern marknadsföring ;

    Sammanfattning : Den offentliga sektorn är en viktig arbetsplats och utgör en funktion i att stärka välfärden.För att verksamheterna ska fortsätta att utvecklas är det av största vikt att välfärdssektornarbetar för att stärka och utveckla ledarskapet. LÄS MER

  2. 12. Att leda konsulter - tre vägledande principer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Suzan Idriz; Stina Gärdsell; Eleonora Cantera Ahlman; [2012]
    Nyckelord :känslomässigt engagemang bemanningsbranschen intern marknadsföring konsult ledning human potential management service management rekrytering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. LÄS MER

  3. 13. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company

    Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolan

    Författare :Emelie Eriksson; Emelie Öjersson; [2012]
    Nyckelord :Knowledge-intensive companies; Self-managing teams; Performance management; Goal setting; Performance Feedback; Performance appraisal; målstyrning; feedback; utvärdering;

    Sammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER

  4. 14. Empowerment : En studie om empowerments påverkan på frontpersonalen i tjänsteföretag.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Emmie Melin; [2011]
    Nyckelord :empowerment; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : This thesis is about how the front-staff in two service companies experience empowerment. Competition for business in today's society is becoming increasingly fierce, which means that they must find a way to differentiate themselves from competitors. Service has become a way to compete. LÄS MER

  5. 15. Uppsägningar med ett kundorienterat perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Byrlind; [2010]
    Nyckelord :service management; intern marknadsföring; intern kund; långsiktiga kundrelationer; deltidsmarknadsförare; human resources; uppsägningar; personalpolitik; avvecklingsprocess; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, utifrån service management-teorier om långsiktiga kundrelationer, förstå hur relationen mellan företag och uppsagda medarbetare påverkas under och efter en uppsägningsprocess. Utifrån syftet bidrar studien teoretiskt till service management-forskningen genom att utöka dess användningsområde till att innefatta interna kunder i uppsägnings-processer. LÄS MER