Sökning: "Service Management intern marknadsföring"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.

  1. 21. Att lägga till ett märke : en studie kring varumärkets betydelse för samarbetande tjänsteföretag inom hotellsektorn

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Johanna Köhnke; Johanna Ekström Furenbäck; Matilda Svensson Johansson; [2008]
    Nyckelord :varumärken; service management; hotellbranschen; intern marknadsföring; marknadskommunikation och samarbeten;

    Sammanfattning : The purpose with the thesis is to analyze and investigate the purpose of the co-operations between different brands within the hotel sector. We differentiate these purposes of the collaborations in regard to connections to quality- and environmental oriented symbols. .. LÄS MER

  2. 22. Intern marknadsföring - en studie utifrån den kundnära personalens behov

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Claudia Chafchak; Johanna Nilsson; Jessica Nilsson; [2008]
    Nyckelord :kundnära personal; servicemötet; intern marknadsföring; motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att utifrån den kundnära personalens perspektiv undersöka och analysera vilka behov de har för att kunna ge god service till företagets kunder samt att ta reda på hur den interna marknadsföringen kan formas för att utgöra ett stöd åt den kundnära personalen. Vår frågeställning är; Vad uppfattar kundnära personal som centralt i den interna marknadsföringen för att den ska fungera som ett stöd i deras dagliga arbete med att tillhandahålla kunder en god service? Vi har kommit fram till att det finns ett behov i att utveckla strategier inom IM utifrån den kundnära personalens perspektiv. LÄS MER

  3. 23. Vad kunderna vill ha : En studie om önskvärda egenskaper hos butikspersonalen i kosmetikabranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therese Carlehöjd; Ida Karlsson; [2008]
    Nyckelord :kosmetikabranschen; intern marknadsföring; deltidsmarknadsförare; butikspersonal;

    Sammanfattning : Den ökande graden av homogena produkter och en allt högre konkurrens mellan företag skaparett behov för företagen att differentiera sig genom service. Fler och fler företag använder sig avproduktsupportservice för att skapa konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 24. Kommuners hantering av företagsetableringar : En guide för näringslivschefer och näringslivsenheter

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jenny Ljungberg; Maria Fridén; [2008]
    Nyckelord :Business establishments; service; service quality; municipalities; relationships; Företagsetableringar; kommuner; etableringsservice; servicekvalitet; relationer;

    Sammanfattning : Problem: Nya företag är viktiga för en kommun. Kommuner arbetar dock väldigt olika när det gäller att hantera nya företagsetableringar. Vissa kommuner arbetar mer aktivt medan andra är mer passiva och ambitionerna skiljer sig starkt åt mellan dem. Företagen har ofta fler alternativa etableringsorter. LÄS MER