Sökning: "Service Management intern marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.
16. "Varumärket är ingenting utan personalen" : Intern kommunikation av varumärket inom hotellsektorn
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this paper is to examine the correlation between hotels, their brands and the frontline staff within the industry. A competitive, international environment characterizes today´s hotel industry where brands are one of the strongest sources for a successful position amongst competitors. LÄS MER
17. Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. LÄS MER
18. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER
19. Att attrahera och motivera medarbetare : Varumärket som ett strategiskt verktyg
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Since Brand Management and Marketing in theory mainly been focusing on the consumer market, our main purpose of this essay is to analyze how a brand also can be appealing to the labour market, to attract and engage employees. Keywords attached to our essay are, brands, recruitment, Human Resource management, theories of motivation, corporate identity, employer branding and internal marketing. LÄS MER
20. Med kunden i fokus? : En studie av hur kundklubbar påverkar verksamheten inom svenska företag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varje dag använder sig miljontals svenskar av någon form av medlems- eller kundklubbskort när de handlar i butik, kontaktar en kundtjäst eller loggar in på ett företags hemsida. Motiven till detta kan förstås vara olika - det kan vara smidigt, lönsamt eller nödvändigt för att överhuvudtaget få den hjälp och service man önskar. LÄS MER