Sökning: "Service Management intern marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.

  1. 16. "Varumärket är ingenting utan personalen" : Intern kommunikation av varumärket inom hotellsektorn

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Fredrik Aronsson; Anna Blomberg; Rikard Jönsson; [2010]
    Nyckelord :brand; hotel industry; internal marketing; seasonality; brand communicator; varumärke; hotellbranschen; intern marknadsföring; säsongsbetoning; varumärkesbärare;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine the correlation between hotels, their brands and the frontline staff within the industry. A competitive, international environment characterizes today´s hotel industry where brands are one of the strongest sources for a successful position amongst competitors. LÄS MER

  2. 17. Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mikaela Nilsson; Carolin Herrala; [2009]
    Nyckelord :Niche; long term survival; organic food; surplus value; environment; marketing strategies; service management; relationship marketing; Nisch; långsiktig överlevnad; ekologiska livsmedel; mervärde; miljö; marknadsföringsstrategier; service management; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. LÄS MER

  3. 18. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER

  4. 19. Att attrahera och motivera medarbetare : Varumärket som ett strategiskt verktyg

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Malene Di Febbraro; Sandra Mattsson; [2009]
    Nyckelord :varumärken; rekrytering; employer branding; motivationsteorier; Human Resource Management; företagskultur; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Since Brand Management and Marketing in theory mainly been focusing on the consumer market, our main purpose of this essay is to analyze how a brand also can be appealing to the labour market, to attract and engage employees. Keywords attached to our essay are, brands, recruitment, Human Resource management, theories of motivation, corporate identity, employer branding and internal marketing. LÄS MER

  5. 20. Med kunden i fokus? : En studie av hur kundklubbar påverkar verksamheten inom svenska företag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zacharias Elinder; Jonas Berglöf; [2009]
    Nyckelord :Customer Lifetime Value; CLV; Customer Relationship Management; CRM; Kundklubbar; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Varje dag använder sig miljontals svenskar av någon form av medlems- eller kundklubbskort när de handlar i butik, kontaktar en kundtjäst eller loggar in på ett företags hemsida. Motiven till detta kan förstås vara olika - det kan vara smidigt, lönsamt eller nödvändigt för att överhuvudtaget få den hjälp och service man önskar. LÄS MER