Sökning: "varumärkesbärare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkesbärare.

  1. 1. Hur de anställda som varumärkesbärare kan lyfta en hel organisation – En studie om Nespresso i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Max Määttä; Linn Hansson; [2013]
    Nyckelord :Internal branding; Employee branding; Living the brand; Identification; Internt varumärkesarbete; Medarbetarvarumärket; Leva varumärket; Identifikation; Nespresso; Nestlé; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för företag att differentiera sig från konkurrenter på marknaden. Inom servicebranschen innebär det en fördel om företagets medarbetare känner att de har en positiv anknytning till varumärket. LÄS MER

  2. 2. Personalen i frontlinjen som varumärkesbärare : En studie inom träningsanläggningar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jessica Larsson; Vendela Tersén; [2012]
    Nyckelord :Personell in the front line; Brand; Service marketing; Communication; Fitness Centre; Servicescape; Personalen i frontlinjen; Varumärke; Tjänstemarknadsföring; Kommunikation; Träningsanläggning; Servicelandskap;

    Sammanfattning : The purpose of this research aims investigate whether front line personell are brand carriers who can affect the customers brand experience. This present study focuses on commercial fitness centers in Kalmar. Like brands, training is taking part in people’s everyday lives; fitness centers are offering the customer a wider range of group training. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesarbete - nyckel till framgång? : En studie om hur mäklarfirman Widerlöv & Co internt arbetar med sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Persson; Natalie Eklund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varumärket och dess betydelse inom tjänsteområdet är något som många forskare studerat. Varumärkesarbetet förekommer idag allt mer bland företag eftersom det råder stor konkurrens på de flesta marknader. Fastighetsmäklare går under tjänstesektorn och de mäklartjänster de erbjuder är likartade, vilket gör att konkurrensen hårdnar. LÄS MER

  4. 4. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  5. 5. Det sociala varumärket : - hur medarbetares användande av sociala medier påverkar varumärket

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Helena Lind; Emma Linde; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärken; Internet; marknadsföring; varumärkesbärare; medarbetare; policy för sociala medier; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användandet av Internet och kommunikationen via sociala medier harökat betydligt och för många människor har det utvecklats till att blien del av vardagen. Detta gäller även medarbetare på ett företag. LÄS MER