Sökning: "Service Management intern marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Service Management intern marknadsföring.
6. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning: ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum: 2015-05-28 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Oliver der Nederlanden 891025 Revand Solaka 881127 Titel: ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare: Angelina Sundström Nyckelord: Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER
7. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER
8. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER
9. Utmaningar vid implementering av intern marknadsföring i fastighetsmäklarföretags verksamhet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Title: Challenges in the implementation of internal marketing in the real estate brokerage businessLevel: Bachelor, Business AdministrationAuthor: Markus BylundAnna IsakssonSupervisor: Agneta SundströmDate: 2013, May Introduction: For businesses to succeed and to get satisfied customers, they need to meet their expectations. The companies make promises to customers through external marketing, internal marketing needs to ensure that personnel have the tools required to deliver what is promised. LÄS MER
10. Skönhet kommer inifrån
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Skönhet kommer inifrån – En fallstudie om ett tjänsteföretags interna marknadsföringsaktiviteter och de anställdas syn på dessa. Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT 2012 Seminariedatum: 22 maj 2012 Författare: Sanna Källström, Johanna Larsson & Sofia Nielsen Handledare: Lars Nordgren Problem: Tidigare forskning kring intern marknadsföring har i första hand riktats från ett ledningsperspektiv. LÄS MER