Sökning: "Sony Playstation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sony Playstation.

  1. 1. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henrik Lehmann; [2020]
    Nyckelord :commercials; storytelling; narrative; film; form; visual analysis; marketing;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER

  2. 2. On the assessment of Denial of Service vulnerabilities affecting smart home systems

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sebastian Andersson; Oliver Josefsson; [2019]
    Nyckelord :Internet of Things IoT ; IoT; IoT Vulnerability; Vulnerability Testing; OpenVAS; Availability; Denial of Service; Smart Home;

    Sammanfattning : IoT is an abbreviation of the term Internet of Things. The term describes everydayitems such as light bulbs that are connected to the Internet. IoT is a field that isgrowing very quickly with some researchers and industry leaders predicting thatthere will be up to 200 billion connected IoT devices in the world by 2020. LÄS MER

  3. 3. Jakten på emblem, värde och status

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jesper Klang; Johannes Saglamoglu; [2018]
    Nyckelord :online brand community; authority; value creation; strategic communication; netnography; Playstation; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study centres around the value creation and status hierarchies in online brand communites. With the advancement of digital technologies, it has become easier for admirers of brands to interact and communicate with each other. LÄS MER

  4. 4. Fysiskt eller digitalt? : En studie om konsolanvändarnas inställning till det digitala och fysiska spelformatet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Tomasz Woch; David Agdelius; [2013]
    Nyckelord :Console; Digital; Physical; Games; Market; Sales; Playstation; Sony; Xbox; Mi- crosoft; Gamers; Perceived Value; Attitude; Behavior; Mementos; Konsol; Digital; Fysisk; Spel; Marknad; Försäljning; Playstation; Sony; Xbox; Microsoft; Spelare; Personliga värdet; Attityd; Beteende; Memento;

    Sammanfattning : Nedladdade spel har blivit mer förekommande än vad de var för ett årtionde sedan. Bredbandets framgång har gjort det möjligt att snabbt ladda ner spel och marknaden för digitala spel växer stadigt. LÄS MER

  5. 5. Data Oriented Interactive Water : An Interactive Water Simulation For PlayStation 3

    Magister-uppsats, Institutionen för systemteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Joel Lennartsson; [2012]
    Nyckelord :Video Games; Interactive; Water Simulation; PlayStation 3; PS3; Data Oriented Design;

    Sammanfattning : In this report, a method for simulating interactive height-field based water on a parallel architecture is presented. This simulation is designed for faster than real time applications and is highly suitable for video games on current generation home computers. LÄS MER