Sökning: "Trade mark use"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden Trade mark use.
1. Där trädgård möter stenstad : ett gestaltningsförslag av växtbäddar som en urban naturbaserad lösning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Under senare år har funktionen av växtbäddar och ”grön infrastruktur” förändrats och blivit viktigare inom stadsplanering eftersom de visat sig kunna bidra till klimatanpassningen av städer. Genom att lyfta fram alla de ekosystemtjänster som en växtbädd kan ge människor, kan växtbäddar nu också betraktas nästan som ett system för klimatreglering och vattenhantering som kan avlasta stadens tekniska infrastruktur. LÄS MER
2. Allmän park som förskolegård? : en empirisk studie om samnyttjande ur ett barnperspektiv och verksamhetsperspektiv
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Vi befinner oss i en tid där städer förtätas och konkurrensen om marken är stor. I den täta staden är det en utmaning att avsätta tillräckligt stora friytor för barn, då detta står i konflikt med andra markanspråk. LÄS MER
3. Vad är väl en stig i skogen? : förbättrat beslutsunderlag vid skoglig planering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Skog, som täcker 69% av Sveriges landareal, är en viktig resurs för människor. Skogen tillhandahåller både trädbaserad råvara och erbjuder sociala värden för rekreation. En av de vanligaste fritidsaktiviteterna för svenskar är att röra sig i skog och mark. Rekreation i skogliga miljöer minskar stress och främjar den mentala hälsan. LÄS MER
4. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER
5. Varumärkesanvändning – En analys av rekvisiten i 1 kap. 10 § 1 st. 1 p. varumärkeslagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : The meaning of an exclusive right is that a trademark owner has the right to prevent a third party from using the owner’s trademark. The exclusive right only applies if there is a trademark use, which means that the necessary requirements “use”, “for goods or services” and “in the course of trade” must be met. LÄS MER