Sökning: "Uppfattad användarvänlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Uppfattad användarvänlighet.
1. Increase Process Maturity by use of Process Models : A qualitative study on motivation, usefulness and ease of use
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : In the last decades there has been an elevated interest in increasing process thinking in organisations, with the advantages of standardisation and efficiency connected to processes. A challenge with processes is how to document them in process models, and how to get employees to use these process models. LÄS MER
2. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER
3. Bankbyte och dess förväntningar : en kvantitativ studie om bankkunders förväntningar vid ett bankbyte
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur kundernas förväntningar på användarvänlighet på bankers produktutbud och förväntningar på byteskostnader har påverkats av ett bankbyte eller komplettering av en bank till. Det är av vikt för banker att förstå kunders förväntningar då kundrörligheten har ökat de senaste åren, därav är det fler kunder som genomgår bankbyte eller kompletterar med en bank till. LÄS MER
4. Acceptans av Självkörande bilar : Faktorer som bidrar till att studenter i en ort i Västsverige accepterar självkörande bilar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : The main purpose of the study was to analyze whether age, gender and integrity affect the acceptance of self-driving cars. The theoretical framework TAM (Technology AcceptanceModel) is used as a starting point for acceptance where we set our variables against Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use that are the main variables in the model. LÄS MER
5. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER