Sökning: "Uses and Gratification"
Visar resultat 6 - 10 av 112 uppsatser innehållade orden Uses and Gratification.
6. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER
7. ”It was like a trainwreck that you just couldn’t look away from” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys på hur TikTok-publiken interagerar med influencers med psykisk ohälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Digital hostility has become an issue on social media, while discussing mentalhealth has become more recognized. Previous research has shown that influencersmost likely are not viewed as the ideal victim, thus leading to harassment becominga normalized and accepted behavior directed at them. LÄS MER
8. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER
9. “Man känner sig inspirerad, man får liksom känslor, man får fakta om hur det är” : En intervjustudie med barn om etniska och kulturella representationer i disneyfilmer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The study examines how children act as audiences, which needs are fulfilled through their consumption of Disney films and how children receive messages about cultural representations in animated films. Furthermore, how children relate to Disney's characters and their understanding of what is real and made-up in Disney's films is examined. LÄS MER
10. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER