Sökning: "Uses and Gratification"
Visar resultat 21 - 25 av 112 uppsatser innehållade orden Uses and Gratification.
21. "Man kan ju ha kontakt med vem som helst i helavärlden, det är det fantastiska med socialamedier som gör att övervakning inte känns så allvarligt." : En kvalitativ undersökning av mediaövervakningens påverkan på äldre och yngre generationer på sociala medier
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna uppsats undersöker media-övervakningens påverkan på äldre och yngre generationer på sociala medier genom en kvalitativ undersökning. Studien syftar till att avslöja generationsskillnader i medvetenhet och beteende när det gäller mediaövervakning. LÄS MER
22. To be or not to BeReal : En kvalitativ intervjustudie om hur användare upplever och använder den sociala medieplattformen BeReal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Detta är en kvalitativ användarstudie där syftet är att få en ökad förståelse av hur användare av den sociala mediaplattformen BeReal ser på sin användning. Specifikt vill studien få fram vad det är som motiverar användare, hur de ser på självrepresentationen på plattformen samt vilken roll plattformens interaktionsmöjligheter har. LÄS MER
23. Överlevnadsstrategi eller morbid nyfikenhet? : En kvalitativ intervjustudie om svenska kvinnors true crime-konsumtion.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In today's media landscape, the consumer has a wide variety of choices. One salient genre that has grown in popularity over the past decade is true crime. A genre that previous research has shown is popular with the female audiences. LÄS MER
24. Digital källkritik : En kvalitativ studie om gymnasieungdomars syn och medvetenhet kring digital källkritik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att utforska gymnasieungdomars medvetenhet kring begreppet “digital källkritik" och vilka strategier de använder när de är källkritiska. Studien kommer också att undersöka vilken inre- och yttre motivation som finns hos gymnasieungdomarna när det gäller att vara källkritisk. LÄS MER
25. HEJ GOOGLE! VILKEN ROLL HAR FÖRVÄNTNINGAR FÖR SYNEN PÅ INFLUENCER MARKETING PÅ TIKTOK?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Commissioned by JMG, Gothenburg University, this study has taken on the significance and acceptance of advertising. In today’s society everything is based around the internet and social media platforms. LÄS MER