Sökning: "Parasocial Interactions"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Parasocial Interactions.

  1. 1. Exploring Parasocial Relationships Formed in Isolation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Gabriela Kamenova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial interaction; parasocial relationship; isolation; Covid-19; Coronavirus; loneliness; parasocial breakup; parasocial romance; parasocial monetization; attachment theory; parasocial attachment; Bulgaria;

    Sammanfattning : A few years ago Covid-19 locked people down at their homes, effectively limiting their social connections and pushing the communicative outlet of the online realm in the forefront. If one wanted to socialize or seek entertainment, there was almost no other choice but to do so via turning to popular or social media. LÄS MER

  2. 2. ”It was like a trainwreck that you just couldn’t look away from” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys på hur TikTok-publiken interagerar med influencers med psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefin Persson; Ella Wesslau; [2023]
    Nyckelord :Mental health; Influencers; Uses and Gratification; Parasocial Interactions; Content analysis; Mixed methods;

    Sammanfattning : Digital hostility has become an issue on social media, while discussing mentalhealth has become more recognized. Previous research has shown that influencersmost likely are not viewed as the ideal victim, thus leading to harassment becominga normalized and accepted behavior directed at them. LÄS MER

  3. 3. Twitch och tittares motivationer : Vilka motivationer Twitch användare har till att konsumera livesänt innehåll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :David Odhner; [2023]
    Nyckelord :Twitch; livestreaming; streamer; community; social interaction; relation; gratifications; content;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to research how users of the platform Twitch get affected by the consumption of the live produced content combined with interactive functions that the platform offers. Twitch offers the unique selling point compared to regular media where the consumers; the viewers have the possibility to interact with the livestreamer and get direct feedback as response as a viewer. LÄS MER

  4. 4. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  5. 5. “Men vad fan ska vi göra? Vi vet ju inte, så därför följer vi folk för att förstå vad vi vill.”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Karin Stohr; [2022]
    Nyckelord :socialantropologi; influencers; följare; nätnografi; Instagram; parasociala relationer; sociala medier; identitetsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to give a further understanding of the phenomenon of influencers, and how the structures of social media affect young women on a daily basis. With empirical data gathered by netnographic observations and in person interviews I hope to give an understanding of the experienced emotions of interactions with social media influencers on Instagram. LÄS MER