Sökning: "Varumärkeskriser"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskriser.

  1. 1. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  2. 2. Företagens krishantering under samhällskriser : Betydande faktorer för hanteringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Gustafsson; Matilda Sparrenhök; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Crisis Management; Brand Crisis; Societal Crisis; Employee focus; Marknadsföring; Krishantering; Varumärkeskris; Samhällskris; Personalfokus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka företagens hantering av en samhällskris. Vilka faktorer är av vikt för att inte utsätta företaget för risker och utveckla samhällskrisen till en varumärkeskris? Studien utforskar hur dessa faktorer påverkar den faktiska krishanteringen under covid-19 pandemin och vilken skepnad dessa överväganden tar. LÄS MER

  3. 3. City branding i med- och motgång : - En fallstudie av Örebro stads varumärke

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Peter Liljeberg; Sebastian Kirchsteiger; [2012]
    Nyckelord :City branding; Crisis management; Place branding; Corporate management; word of mouth; Varumärke; Stadsvarumärke; Krishantering; kris; platsmarknadsföring; stad; kognitiva kartorsmarknadsföring; kommunikation; varumärkesbyggande; krishantering;

    Sammanfattning : Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication. LÄS MER