Sökning: "alkoholfri"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet alkoholfri.
1. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market
Kandidat-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER
2. Hur den digitala reklamen för alkoholfri öl uppfattas av ungdomar i åldrarna 18-22
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Följande uppsatsarbete undersöker om den digitala reklamen för alkoholfri öl, i detta fall “Norrlands Guld motrörelsen”, påverkar ungdomar i åldrarna 18-22. För att kunna svara på detta gjordes kvalitativa semistrukturerade intervjuer med fem ungdomar i den angivna åldern. LÄS MER
3. Varumärkesutvidgning i gråzon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER
4. Non-alcoholic beer with maltose negative yeast strain Saccharomycodes ludwigii
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : Non-alcoholic beer is gaining more attention in the brewing industry due to the negative health and economic consequences of alcohol consumption, even smaller microbreweries are showing interest in the production of non-alcoholic beer. Producing non-alcoholic beer has been restricted to the large breweries due to the special equipment needed and the high investment costs, but by using biological methods the process can be adapted to a traditional brewing setup. LÄS MER
5. Den alkoholfria cocktailbaren : En kvalitativ och kvantitativ studie om förhållandet mellan Juiceverkets varumärkesidentitet och image
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : För ett framgångsrikt varumärke är det viktigt att konsumenterna ser på företaget på samma sätt som företaget ser på sig själv. Det vill säga att ett företags identitet stämmer överens med företagets image. LÄS MER