Sökning: "attitude towards ethical products"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden attitude towards ethical products.

  1. 1. Planerat åldrande i Sverige, Sydkorea och USA : En studie kring fenomenet planerat åldrande och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Nyström; Oscar Krylborn; [2022]
    Nyckelord :planned obsolescence; premature obsolescence; planerat åldrande; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Planned obsolescence is a worldwide phenomenon which includes the fact that companies deliberately shorten the life-span of products through updates, poor quality and design. As environmental and sustainability issues have received more and more focus in recent decades it is believed that planned obsolescence has an important role to fill in order to achieve a more sustainable consumer society. LÄS MER

  2. 2. The ethics of genome editing of animals

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Breeding and Genetics

    Författare :Annelien Prosman; [2021]
    Nyckelord :ethics; genome editing; animals;

    Sammanfattning : In the Western culture nowadays, a large number of animals is used for food production and because of the growing world population, the demand for animal products is increasing even more. Since the planet has its environmental boundaries, it is important that these products are produced sustainably to minimize negative environmental impacts. LÄS MER

  3. 3. Unga vuxnas attityd till och kunskap om mejeriprodukter och vätbaserade alternativ

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Ella Walter; Moa Albertsson; [2021]
    Nyckelord :växtbaserad; kunskap; attityder; hälsa; mejeriprodukter; mejeri; kosthållning; vegan; vegetarian; blandkost; pescetarian; omnivor; unga vuxna; växtbaserad dryck;

    Sammanfattning : Bakgrund Det finns många olika motiv till att individer väljer att äta växtbaserat. De främsta motiven är egenhälsan och etiska aspekter i form av djurrätt, men även minskad klimatpåverkan. Den största barriären till att övergå till en mer växtbaserad kosthållning är informationsbrist om kosthållningen. LÄS MER

  4. 4. The Trade-off Between Efficiency and Ethicality: Do Cosmetics Consumers Really Care About Sustainability

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hermine Lilja; [2020]
    Nyckelord :Green cosmetics; Ethical consumerism; The green attitude-behavior gap; Efficiency in cosmetics;

    Sammanfattning : During the past centuries, environmental degradation and climate change have become two of the world's most pressing issues. In order to sustain the environment for future generations, conscious choices and ethical consumerism have emerged as an active area of practice and research. LÄS MER

  5. 5. Politik på Facebook - spelar likes roll?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alicia Westin; Malin Sandholm; [2020]
    Nyckelord :social proof; social presence; politics; marketing;

    Sammanfattning : Marketing has become an increasingly important part of politics and today marketing strategies are used to communicate with voters. Communication has become a success factor for the political parties. LÄS MER