Sökning: "avkastning marknadsföring"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden avkastning marknadsföring.
16. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER
17. Motiv till sponsring : skillnader mellan produkt- och tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar att undersöka företags motiv till sponsring, samt se om de skiljer sig åt beroendes på om företagen säljer varor eller tjänster. Vi undersöker sponsring utifrån Grönkvists (2000) motiv till sponsring; associations- och imageöverföring, samhällsansvar, exponering, relationer, branschexlusivitet, lanseringar, försäljning och intern marknadsföring samt Grönroos teorier om tjänstemarknadsföringens natur. LÄS MER
18. Produktionskostnad och marknadsföring av rapsolja
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Bakgrunden till arbetet ligger främst i vårt eget personliga intresse av att få ökad insikt och kunskap i rapsförädling. Vi har via kontakt med Svalöv Weibull AB i Svalöv undersökt marknadsföringsmöjligheterna av rapsoljan samt utrett produktionskostnaden genom hela produktionskedjan, från frö till färdigpressad rapsolja. LÄS MER