Sökning: "avkastning marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden avkastning marknadsföring.
11. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER
12. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER
13. Aktiv fondförvaltning inom Premiepensionssystemet
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Valet mellan aktiv respektive passiv fondförvaltning har sedan länge varit en omdiskuterad fråga inom privata fondsparandet. På senare tid har frågan kommit att återaktualiserat efter att de aktivt förvaltade storfonderna Allemansfond komplett och Kapitalinvest anklagats för vilseledande marknadsföring, då de inte har generat en högre avkastning än den generella marknaden. LÄS MER
14. Årsredovisningens påverkan : En studie ur företagens och aktieägarnas synvinkel
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Årsredovisning är en lagstadgad finansiell rapport skapad för att ge intressenter inblick i företagens verksamhet. Det finns lagar över vad en årsredovisning bör innehålla för att säkerställa dess kvalitet inför dess intressenter. Trots detta uppmanas aktieägare att vara kritiska i sin läsning av årsredovisningen. LÄS MER
15. Mätning av marknadsföringsaktivitet i sociala medier 2.0
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar huruvida det går att mäta marknadsföringsaktivitet i sociala medier eller inte. Idag används Return of Investment (ROI) mätningar för att mäta vilken avkastning en marknadsföringssatsning ger. LÄS MER