Sökning: "avkastning marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden avkastning marknadsföring.

  1. 11. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Mattias Sandström; Ted Lundberg; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM Return on Investment; yield CRM; CRM success factors; CRM; CRM Return on Investment; Avkastning CRM; CRM faktorer;

    Sammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER

  2. 12. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Kolari; [2014]
    Nyckelord :Produktplacering; Filmindustrin; Sverige; Hundraåringen som klev ut genom fönstret;

    Sammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER

  3. 13. Aktiv fondförvaltning inom Premiepensionssystemet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Hampus Rosengren; Johan Svensson; [2014]
    Nyckelord :Return; risk-adjusted returns; management fees; actively managed funds; passively managed funds; benchmark index; Premiepensionssystemet and Pensionsmyndigheten.; Avkastning; riskjusterad avkastning; förvaltningsavgifter; aktivt förvaltade fonder; passivt förvaltade fonder; jämförelseindex; Premiepensionssystemet; Pensionsmyndigheten.;

    Sammanfattning : Valet mellan aktiv respektive passiv fondförvaltning har sedan länge varit en omdiskuterad fråga inom privata fondsparandet. På senare tid har frågan kommit att återaktualiserat efter att de aktivt förvaltade storfonderna Allemansfond komplett och Kapitalinvest anklagats för vilseledande marknadsföring, då de inte har generat en högre avkastning än den generella marknaden. LÄS MER

  4. 14. Årsredovisningens påverkan : En studie ur företagens och aktieägarnas synvinkel

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanne Schou Vassbotn; Linnéa Bergström; [2012]
    Nyckelord :Årsredovisning; marknadsföring; redovisning; företagsekonomi; ekonomi;

    Sammanfattning : Årsredovisning är en lagstadgad finansiell rapport skapad för att ge intressenter inblick i företagens verksamhet. Det finns lagar över vad en årsredovisning bör innehålla för att säkerställa dess kvalitet inför dess intressenter. Trots detta uppmanas aktieägare att vara kritiska i sin läsning av årsredovisningen. LÄS MER

  5. 15. Mätning av marknadsföringsaktivitet i sociala medier 2.0

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Mathiasson; [2010]
    Nyckelord :Return of Investment; Sociala medier; Marknadsföring; Key Performance Indicators;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar huruvida det går att mäta marknadsföringsaktivitet i sociala medier eller inte. Idag används Return of Investment (ROI) mätningar för att mäta vilken avkastning en marknadsföringssatsning ger. LÄS MER