Sökning: "avkastning marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden avkastning marknadsföring.

  1. 6. Hållbar fiskproduktion - En studie av hållbara investeringar i akvaponik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joela Borgryd-Stoltz; Jenny Gustafsson; [2019-08-16]
    Nyckelord :Akvaponik; tempererat klimat; hållbara investeringar; förutsättningar;

    Sammanfattning : Inledning: Världen är i behov av nya tillvägagångssätt för att säkerhetsställa att människor även i framtiden har tillgång till fisk. Som ett alternativ till traditionellt fiske finns fiskodlingar och bland dessa metoder ligger akvaponik i framkant. LÄS MER

  2. 7. Förväntningar på fördelar med projektsamarbeten : En fallstudie i utvecklingssamarbete mellan näringsliv, högskola och offentlig projektägare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Emma Jakobsson; Linnéa Myhrman; [2017]
    Nyckelord :Interorganisational cooperation; Project cooperation; Triple Helix; Soft values; Advantages; Interorganisatoriskt samarbete; Projektsamarbete; Triple Helix; Mjuka värden; Fördelar;

    Sammanfattning : Offentlig projektägande är ett sätt att öka takten på miljöinnovationer och bidrar förutom till ett hållbarare samhälle även med tillväxt. Projektsamarbeten mellan näringsliv, offentlig aktör och högskola faller inom modellen Triple Helix och anses vara en effektiv form av samverkan där satsade resurser kan ge större avkastning. LÄS MER

  3. 8. Sociala medier som kommunikationskälla för returpolicy

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Allan Yacoub; Anna Nilson Törnqvist; [2017]
    Nyckelord :E-relations; E-commerce; Marketing; Return policy; Social Media; E-relationer; E-handel; Internethandel; Marknadsföring; Returpolicy; Sociala medier;

    Sammanfattning : Background: E-commerce has with the rapid development of social media created conditions for E-tailers to become more consumer focused and social. The lack of possibility to physically examine products before purchasing has led to loss of revenue as a consequence of increased number of returns. LÄS MER

  4. 9. De  europeiska  busskarosserierna  – inte så attraktiva som förväntat : En undersökning och analys av den busstillverkande marknaden i Europa med hänsyn till Företag A  och busskarosserier

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Helena E Menzing; Johan Franzén; [2015]
    Nyckelord :Europe; bus; market; manufacturing; bus chassis; market research; market analysis; market segmentation; Europa; buss; busstillverkning; karosseri; busschassi; marknadsundersokning; marknadsanalys; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Målet med arbetet var att undersöka och analyserad en europeiska bussmarknaden för att se om Företag A kan bredda sin verksamhet och nå denna eventuellt nya marknad. För att kunna göra det gjordes först en marknadsundersökning där alla aktörer kartlades. LÄS MER

  5. 10. Finansiell rådgivning : Intressekonflikters konsekvenser vid finansiell rådgivning på finansmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Axel Jönsson; Maria Chamoun; [2015]
    Nyckelord :Finansiell rådgivning; intressekonflikt; provisionsförbud; MiFID II; gränsdragning; investeringsrådgivning; placeringsrådgivning; provision; FRL;

    Sammanfattning : Idag förekommer det ofta att personer vill investera sina pengar till en högre avkastning än exempelvis inlåningsräntan på banken. Alla besitter inte kunskaperna som behövs för att göra bra investeringar och de vänder sig då till finansiella rådgivare. LÄS MER