Sökning: "belysning butiker"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden belysning butiker.

  1. 6. Energibesparande åtgärder i en fastighet med skilda verksamheter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Joakim Andersson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sveriges bostäder står för en tredjedel av den totala slutliga energianvändningen i landet. Av denna energi går nästan 60 % till uppvärmning av bostaden och det varmvatten som används i den. En del i ledet för att minska vår påverkan på klimatet är att till år 2020 ha ökat vår energieffektivitet med 20 %. LÄS MER

  2. 7. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  3. 8. Skyltfönstrets budskap och uppfattning : Hur uppfattar kunder klädbutikens val av exponering i skyltfönstret?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Enqvist; Anna Wäne; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; exponering; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för butiker att differentiera sig från sina konkurrenter för att locka kunder. Genom marknadsföring kommunicerar butiken med kunderna och kan påverka vilken bild och uppfattning de får av butiken. En viktig marknadsföringskanal som ofta blir bortglömd är butikens egna skyltfönster. LÄS MER

  4. 9. Sinnesmarknadsföring – : Butikers chans att skapa en upplevelse

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emelie Lindman; Rondek Zirari; Albana Krasniqi; [2011]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; upplevelsemarknadsföring; upplevelserummet; butikskommunikation; butiksatmosfär;

    Sammanfattning : Examensarbete, Marknadsförinsgprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kurskod 2FE07E , VT 2010 Författare: Albana Krasniqi, Emelie Lindman och Rondek Zirari. Handledare: Krister Jönsson Examinator: Frederic Bill Titel: Sinnesmarknadsföring – butikers chans att skapa en upplevelse. LÄS MER

  5. 10. Butiksatmosfärens betydelse i second hand-butiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Johanna Eklund; [2011]
    Nyckelord :butiksatmosfär; butikskommunikation; second hand;

    Sammanfattning : Idag räcker det sällan med att shopping och konsumtion fyller ett praktiskt behov; det ska helst också vara roligt och lustfyllt. Att dagens konsumenter ställer högre krav gör att spelreglerna på marknaden har förändrats. LÄS MER