Sökning: "bildtext"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade ordet bildtext.

  1. 21. Sociala medier – modehusens guldgruva för värdeskapande : En kvalitativ studie om modehuset Balmains värdeskapande i sin marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Marika Cederlund; [2016]
    Nyckelord :mode; Balmain; Olivier Rousteing; sociala medier; värdeskapande; marknadsföring; det skrivna modet; designer; instagram; twitter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka värden som skapas i modehus marknadsföring på sociala medier samt vilken betydelse de värden som skapas har för varumärket. För att besvara syftet undersöks i denna uppsats det franska modehuset Balmain som en fallstudie. LÄS MER

  2. 22. Det är insidan som räknas En kvalitativ innehållsanalys om svenska partiledare på valaffischer 2010

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrik Åberg; [2013-09-24]
    Nyckelord :Valaffisch; visuell kommunikation; semiotik; politik; partiledare; personfixering; personifiering; personliga egenskaper;

    Sammanfattning : Titel: Det är insidan som räknas. Författare: Henrik Åberg. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet. Handledare: Nicklas Håkansson. LÄS MER

  3. 23. Känsliga kvinnor och presterande män : en kvalitativ studie av hur män och kvinnor i Sveriges högsta fotbollsserier framställs i kvällstidningarnas matchreferat

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Sundqvist; Cecilia Persson; [2013]
    Nyckelord :allsvenskan; damfotboll; fotboll; maskuliniteter; normer;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen handlar om vilka skillnader som finns i medierapporteringen om fotbollsmatcher i Sveriges högsta division för män respektive kvinnor, Allsvenskan och Damallsvenskan, och hur den maskulinitetsnorm som omgärdar idrotten tar sig uttryck i Sveriges två största kvällstidningars referat om matcherna. De frågeställningar som besvaras i denna uppsats är: Vad finns det för skillnader mellan matchreferaten av herr- respektive damallsvenskan i Sveriges två största kvällstidningar under säsongen 2011 när det gäller placering, utrymme, reporterroll och val av bild, rubrik och bildtext? Hur manifesterades maskulinitetsnormen i artiklarna om damernas respektive herrarnas matcher? Undersökningen är av kvalitativ karaktär, då syftet är att belägga och förstå den maskulinitetsnorm som omgärdar svensk fotboll och kvällstidningarnas rapportering om den. LÄS MER

  4. 24. #MAT : Konstruktionen av hälsosam mat och hälsosammaidentiteter på Instagram

    M1-uppsats, Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Helena Pettersson; Jenna Johansson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Synen på mat i samhället är ständigt skiftande och någon enhetlig bild av vad som anses vara hälsosam mat existerar inte. Våra matvanor är starkt sammankopplade med vår känsla för identitet. Sociala medier har i sin tur skapat en ny arena för interaktion och identitetsskapande. LÄS MER

  5. 25. Snuggimals och Hot Wheels

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Nödtveidt; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning:  Syftet med denna uppsats  är att genomföra en kvalitativ undersökning av hur leksaksreklam ochleksakspresentationer ser ut ur ett genusperspektiv. Uppsatsen huvudfråga är om och hur olika genusstereotyperoch symboler används i leksaksreklamen. LÄS MER