Sökning: "brand mind space"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden brand mind space.

  1. 1. Vill jag verkligen publicera min frukost på Facebook? En kvalitativ studie om privatpersoners strategier på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Fröberg; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Instagram; Brand Mind Space; Communication Privacy Management CPM ; A Brand Personality;

    Sammanfattning : Sociala medier används i stor utsträckning var dag men frågan är vilka tankar och strategier som ligger bakom användandet av de två digitala kanalerna Facebook och Instagram. Genom en kvalitativ metod undersöks bakomliggande strategier till hur privatpersoner agerar på sina sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Atelier Transylvania - An ethical fashion production through architecture

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Andreas Gårdendal; [2017]
    Nyckelord :Architecture; Factory; Production; Manufacture; Romania; Transylvania; Leather Goods; Bags; Handcraft; Ethics; Ethical; Fashion; Fashion Production; Social Empowerment; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The author of this work has launched a Swedish brand producing fine quality leather goods and acquired an atelier operating in the heart of Transylvania, Romania, with the manufacturing of leather goods since 1991. The production house now needs a new building in Cluj in order to grow and meet the new work ethics. LÄS MER

  3. 3. Skulle du köpa aktier i Alex Schulman AB? : En studie av sociala medier som verktyg för att bygga ett framgångsrikt personligt varumärke.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Erika Gustafsson; Caroline Jensen; [2010]
    Nyckelord :personligt varumärke; sociala medier; image; identitet; profil; blogg;

    Sammanfattning : Vi har skrivit vår uppsats om personliga varumärken kombinerat med sociala medier, med syfte att ta reda på om man genom sociala medier kan bygga upp och förändra sitt personliga varumärke samt hur stor roll ett personligt varumärke spelar i mediebranschen. För att kunna undersöka detta har vi utgått ifrån ett konkret exempel i form av Alex Schulmans två bloggar ”Att vara Alex Schulman” och ”Att vara Charlie Schulmans pappa”. LÄS MER

  4. 4. Personal branding för att stärka sin identitet vid rekrytering

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maria Adamsson; Ly La; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; personal brand; rekrytering; anställningsprocess;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt ämnet personal branding. Inom personal branding har vi studerat hur rekryteringsföretaget ser på detta område men även vilka faktorer de tycker är viktiga för att skapa ett personal brand, samt om det är möjligt i en arbetsrelaterad situation att dra nytta av sitt personal brand och på så sätt skapa fördelar gentemot sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Quality management of events

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Maria Johansson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media and the web give a target group a never ending flow of information up to a point where there is no possibility to take it all in. Because of this a campaign easily disappears amongst all the information. Therefore it can be advantageous for a company to use events as a marketing channel. LÄS MER