Sökning: "business of media"

Visar resultat 21 - 25 av 1415 uppsatser innehållade orden business of media.

  1. 21. CYBER SECURITY IN SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Margaret Mburu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Internet has evolved over the years. Businesses and individuals have leveraged it to run theirdaily activities to make everything easier. Almost every business has a digital footprint that makesit more profitable. LÄS MER

  2. 22. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Smedmark; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Luxury brand perceptions; Brand awareness; Commodity theory; Self-brand association; Brand attitudes; User-generated content; Luxury brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER

  3. 23. Climate Change Coverage and the Performance of Green and Brown Equities

    Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Anton Flygare; Fredrik Tingets; [2023]
    Nyckelord :climate change; green investments; equities; sustainability; news; Business and Economics;

    Sammanfattning : Climate change has emerged as one of the world’s most pressing issues, a development that has prompted investors to shift their focus accordingly, catalysing a significant increase in green investments. This study is set against this backdrop, focusing on the performance of portfolios of European firms classified as low or high emission intensity – green or brown respectively – during an eight-year period, from January 2010 to June 2018. LÄS MER

  4. 24. Hur fungerar det att leda anställda via pixlarna i dataskärmen? : Distansarbetes påverkan på chefer och dess ledarskap, fokus på tiden efter Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tuva Svalland Fridholm; Tova Åhs Hagström; [2023]
    Nyckelord :Ledarskap; distansledarskap; Covid-19;

    Sammanfattning : how does it work to lead employees through the pixels in the computer screen? Remote work's impact on managers and its leadership, with focus on the time after the Covid-19 pandemic.   Today's society is becoming more digitized, and the growth has a constant impact on the corporate world. LÄS MER

  5. 25. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER