Sökning: "castells sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden castells sociala medier.

  1. 1. “You just don’t expect serious crisis information on a platform like Instagram.” : A qualitative study about Swedish civilians’ social media usage and information seeking behaviours in relation to crisis information.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tilde Johansson; Ebba Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Social media; social media use; crisis communication; information vetting; information sharing; information seeking; Sociala medier; kriskommunikation; Krisinformation; Informationstolkning; Informationsdelning; Informationssökande;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates people's media use and engagement on social media. By combining prompts material and qualitative interviews with theories such as the social mediated crisis communication model (Austin et al., 2012) and uses and gratifications theory (Katz et al. LÄS MER

  2. 2. Det moderna biblioteket inätverkssamhället : En studie över kulturpolitikers och bibliotekariers åsikter om bibliotekens användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Niklas Lindqvist; [2014]
    Nyckelord :Social media; library; Facebook; social media; libraries;

    Sammanfattning : ”The modern library in the network society” A study of cultural politicians and librarians opinions about libraries' use of social media Social media is becoming more and more interacted in our daily lives and Carlsson (2013) argues that today's libraries have undergone major challenges in the digital information technology's entry in the library arena. The new technology has led to sum up in one question: how a library should relate to the digital information technology, the issue has applied in particular the social communications media, such as Facebook, Twitter and more. LÄS MER

  3. 3. Riksantikvarieämbetet 2.0 – på väg mot framtiden? En undersökning av Riksantikvarieämbetets användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Juliane Ljung; [2013-01-08]
    Nyckelord :New media; Facebook; Twitter; cultural heritage; Swedish National Heritage Board; participation;

    Sammanfattning : The intention with this thesis has been to highlight the Swedish National Heritage Board’s usage of new media and to examine how the usage of new media works in practice. The thesis recognizes the increasing significance of new media in our everyday lives with particular focus on these services used in an organizational context with the objective of communication between an authority and citizens. LÄS MER

  4. 4. Konsultföretags användning av sociala medier : En strategi för en ökad samhörighet och ett ökat kunskapsutbyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Frida Johansson; Soheil Adjoudani; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : IT-arkitekterna är ett företag under utveckling och då det sett att socialamedier i dag har stor inverkan på människor vill företaget skaffa enstrategi för att, i den mån det är möjligt och lönsamt, nyttja fördelarnamed dessa kanaler. För att kunna sätta upp denna strategi har enlitteraturstudie samt intervjuer genomförts för att hitta en definition förbegreppet sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal : En kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallberg; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; politik; valkampanj; digital demokrati; offentligt och privat;

    Sammanfattning : Titel: Den nya webben som partipolitisk kommunikationskanal – en kvalitativ studie om den planerade användningen av sociala medier i riksdagsvalet 2010 och dess påverkan på den politiska kommunikationen i stort Författare: Anna Hallberg Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Datum: 2010-06-01 Syfte: Att undersöka hur svenska partier planerar att använda sig av sociala medier i valkampanjen 2010 och vilka de vill nå med dessa. Vidare syftar studien till att klargöra hur de svenska partierna ser på sociala medier, hur stor del av det totala kampanjandet de upptar samt hur svenska partier anser att sociala medier påverkar den politiska kommunikationen. LÄS MER