Sökning: "cityhandel köpcentrum"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden cityhandel köpcentrum.

  1. 1. Cityhandelns konkurrens från externhandel och e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Richard Hall; Martin André; [2018]
    Nyckelord :Fastighet; cityhandel; externhandel; e-handel; kommersiell service; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Traditionally, city commerce has always had a strong foothold in Swedish cities. However, in recent years the city commerce has experienced a weaker growth in comparison with external shopping and e-commerce. LÄS MER

  2. 2. Externhandelns förutsättningar och effekter : med exempel från Lund

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Jon Nilsson; [2017]
    Nyckelord :externhandel; cityhandel; miljöpåverkan; varuhus; samhällsplanering; effekter;

    Sammanfattning : Den fysiska handeln har sedan bilens framväxt under 1900-talet genomgått en strukturomvandling. Handel som tidigare varit knuten till städer och tätorter har på grund av människors ökade mobilitet kunnat flytta till stadens utkant där marken är billigare och parkeringsmöjligheterna obegränsade. LÄS MER

  3. 3. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Bramford; Jessica Sundström; [2014]
    Nyckelord :shopping centers; sensory marketing; customer experience; brands; e-commerce; city center; multi-concept; competition; köpcentrum; sinnesmarknadsföring; upplevelsebaserad marknadsföring; varumärken; e-handel; cityhandel; multikoncept; konkurrens;

    Sammanfattning : Forskningsfråga:  Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER

  4. 4. Allt annat än 21 grader och vindstilla - En studie i att utveckla ett gemensamt varumärke för Helsingborgs cityhandel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofie Lindå; Emma Lindgren; Margareta Grahn; [2009]
    Nyckelord :varumärke; platsmarknadsföring; nätverk; storytelling; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Cityhandelns framtid, med externa köpcentrum som en stark konkurrent, har diskuterats under en längre period. I diskussionerna finns både de som hävdar att köpcentrum skapar en attraktiv region som gynnar cityhandeln samt de som menar att cityhandeln urholkas. Det byggs idag åtskilliga nya köpcentrum och utbyggnader sker i rask takt. LÄS MER

  5. 5. Business or pleasure? : En studie över framtidens köpcentrum

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Inger Holgersen; Sven Öquist; [2008]
    Nyckelord :Gallerior; köpcentrum; cityhandel; shopping;

    Sammanfattning : Rubrik: Business or pleasure? En studie över framtidens köpcentrum. Problem: Vi vill teoretiskt skissera hur citygallerior kommer att se ut i framtiden, vilka trender som råder och därmed även beröra hur situationen för citygallerior är i nuläget. LÄS MER