Sökning: "clothing"
Visar resultat 1 - 5 av 1256 uppsatser innehållade ordet clothing.
1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER
2. Upplevelser hos patienter med MRSA : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: MRSA är en antibiotikaresistent bakterie med hög virulens. Bakterien kan orsaka infektioner i kroppen som är svåra att bli av med på grund av resistensen. MRSA hanteras utifrån specifika riktlinjer som bland annat innebär att patienter inom slutenvård vårdas i isolering. LÄS MER
3. Techno-Economic Analysis of Dye Separation in Textile Recycling
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresursläraSammanfattning : This study determines the technical and economic feasibility of separating dye from a process filtrate in industrial textile recycling using electrocoagulation or sequences of membrane filtration with microfiltration, ultrafiltration, nanofiltration and reverse osmosis. The lower requirements for treating this stream, compared to previously researched dyehouse effluents, left treatments not good enough for dyehouses viable for this process filtrate. LÄS MER
4. Reklam för vad, kläder eller kroppar? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur skönhetsideal framställs i Lindex kampanj ”Reinvent the Model”
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Marketing is crucial to the success of any company, and in line with an increased emphasis on sustainability, many companies now include sustainability issues in their communications. The clothing company Lindex's campaign ”Reinvent the Model” aims to reshape the female ideal and promote diversity in their marketing. LÄS MER
5. Att bära, eller inte bära?- Kvinnans rätt till religiösa plagg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER