Sökning: "crisiscommunication"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet crisiscommunication.

  1. 1. #Kriskommunikation : En kvalitativ studie om nationell och regional kriskommunikation till unga på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felix Sahlin; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Sociala medier; Instagram; Pandemi; Coronavirus;

    Sammanfattning : The study analyzes national and regional crisis communication to youth in the beginning of the Coronavirus pandemic. As early research has shown difficulties in reaching the target group youth, and in a constantly changing society, adaption is necessary in the communication towards the target group. LÄS MER

  2. 2. Hur företag arbetar med kundlojalitet under en kris : En studie om svensk dagligvaruhandel under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Suzanna Karlsson; Julia Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :crisis; Covid-19; pandemic; customer loyalty; grocery store; retail; kris; Covid-19; pandemi; kundlojalitet; dagligvaruhandel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19-pandemin är en kris som orsakat snabba utmaningar och åtgärder för både företag och konsumenter och det är även en kris som kan komma att bli en av de mest utdragna kriser som upplevts under modern tid. Restriktionerna som uppstått för att minska smittspridningen kan påverka konsumenters nuvarande samt efterföljande beteende och vanor vilket gör att företag behöver upprätthålla relationer med sina kunder för att uppnå fortsatt kundlojalitet även efter krisen. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation på sociala medier : Småföretag i Sverige inom modeinriktad detaljhandel under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victoria Ahlberg; Sofia Andersson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis communication; social media; crisis; Covid-19; kriskommunikation; sociala medier; kris;

    Sammanfattning : Småföretag är just nu en av de branscher som kämpar mest med sin överlevnad i den pågående krisen. Med hjälp av sociala medier som kan vara de mest effektiva plattformarna i en kris kan småföretag sprida information och skapa ett mer personligt förhållande med sina kunder (Alves et al., 2020). LÄS MER

  4. 4. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER

  5. 5. Wash away greenwashing : Retorisk analys av kriskommunikation vid anklagelser av greenwashing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ebba Envall; Kimberley Hagander; [2020]
    Nyckelord :Sveaskog; Preem; Svenskt Flyg; crisis communication; greenwashing; rhetoric; image repair theory; green rhetoric; Sveaskog; Preem; Svenskt Flyg; kriskommunikation; greenwashing; retorik; image repair theory; grön retorik;

    Sammanfattning : The study ”Wash away greenwashing” aims to analyze crisis communication caused byaccusations of greenwashing and whether the accused organizations succeed in repairing their image. Greenwashing is when an organization is trying to portray themselves as more environmentally friendly than they actually are. LÄS MER