Sökning: "customer complaints"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden customer complaints.

  1. 1. Deep Learning Based Sentiment Analysis

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Shashank Kalluri; [2023]
    Nyckelord :Sentiment Analysis; Word Embedding; Deep Learning;

    Sammanfattning : Background: Text data includes things like customer reviews and complaints,tweets from social media platforms. When analyzing text-based data, the SentimentModel is used. Understanding news headlines, blogs, the stock market, politicaldebates, and film reviews some of the areas where sentiment analysis is used. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Adam Fredén; Marcus Svanström; [2023]
    Nyckelord :Transportskador; hanteringskador; kvalitetsbrister; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER

  3. 3. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ibrahim Ali Mehkri; [2023]
    Nyckelord :citizen inquiries; e-Government; Sweden; CRM;

    Sammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER

  4. 4. How an open and encouraging approach to customer complaints can reduce churn - An experimental study focused on customer interactions in SaaS companies followed a service failure

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Jönsson; Gabriel Jönsson; Elias Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Software as a service; Churn; Customer complaint; Customer complaint behaviour; Dissatisfaction; Negative word-of-mouth; Repurchase intentions; Service failure; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis mainly aims to investigate how an open and encouraging approach to customer complaints can affect churn in software as a service companies. This by examining how the approach affects the presentation of complaints, dissatisfaction, negative word-of-mouth and customers repurchase intention followed by a service failure. LÄS MER

  5. 5. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER