Sökning: "det kunden inte ser"

Visar resultat 1 - 5 av 264 uppsatser innehållade orden det kunden inte ser.

  1. 1. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  2. 2. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  3. 3. Plattformar och förmedling : När är plattformar skattskyldiga för moms i förmedlingssituationer?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rasmus Ahlblom; [2023]
    Nyckelord :moms förmedling eget annans namn plattformar;

    Sammanfattning : Plattformar får en allt större betydelse i dagens ekonomi. För varje år ökarförsäljningen som sker via plattformar som förmedlar produkter. Med plattformarmenas exempelvis hemsidor, appar och liknande. Dessa kan förmedla varor ochtjänster där de agerar som mellanhand åt en ursprunglig leverantör. LÄS MER

  4. 4. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Forslund; Linnéa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; kundrelationer; varumärkespositionering; storytelling; word of mouth; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER

  5. 5. Substation digitalization and fault isolation : A study of the influence of degree of digitalization to regulatory indicators in the power grid

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ili Atalla; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With changes in the energy sector, more demand is set on the power grid as electricity consumption is seen to increase and more decentralized renewable energy production is connecting to the grid. Svenska Kraftnät, electric system transmission operator in Sweden, describes the importance a more secure operation of the power system. LÄS MER