Sökning: "disciplinary conversations"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden disciplinary conversations.
1. Konsten att hantera svåra samtal : HR-praktikers upplevelser av disciplinära och omvårdande samtal
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Svåra samtal på arbetsplatsen handlar ofta om disciplinära och omvårdande samtal. Dessa hålls mellan chef och medarbetare men stöttas oftast av en HR-praktiker för att leda samtalet. HR-praktikens roll i samtalet kan handla om att strukturera samtalet, stötta chefen och hantera motreaktioner från den berörda medarbetaren. LÄS MER
2. Sunscreens Imploded : An eco-cultural exploration of enskinment, protection, and vulnerability
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : In this thesis I explore sunscreen use-practices, imaginaries, and material flows. I aim to understand how young people in the globally-immersed UK use sunscreens and how they makesense of them. LÄS MER
3. Existentiella frågor ur ett lärarperspektiv : En kvalitativ intervjustudie om gymnasielärares förståelse, erfarenhet och idealbild av existentiella frågors roll i religionskunskapsundervisningen
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This is a qualitative interview study that looks into teacher’s conceptualization of existential questions and their experiences with working with such questions in religious studies at upper secondary school. Previous research indicates that existential questions are often left behind in religious studies and that teachers feel unsecure when working with such questions in the classroom. LÄS MER
4. Bedömning är ju betyg : En kritisk diskursanalytisk studie av gymnasieelevers samtal om bedömning
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of this study, But Assessment Equals Grades, is to understand how the phenomenon of assessment is constructed in conversations between secondary school pupils on the topics of assessment and rubrics. The analysis is based on the following research questions: What discourses about assessment emerge in pupils' talks about assessment and rubrics? How can these discourses be understood in relation to contradictory administrative and didactic purposes? The data collection was done through group discussions with pupils on study preparation programs at two secondary schools. LÄS MER