Sökning: "djupintervju"
Visar resultat 36 - 40 av 153 uppsatser innehållade ordet djupintervju.
36. "Tänk nu inte att detta är en skola! Om svensklärarens och elevers responsdialoger under ett skrivmoment i klassrummet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna uppsats är riktat till att försöka förstå hur en svensklärare arbetar med sin muntliga respons under ett skrivmoment i svenska. Syftet med uppsatsen är att undersöka samtalet mellan lärare och elever i klassrumskontexten. LÄS MER
37. Födosök som mental stimulering för hund under konvalescens
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Hundar under konvalescens får på grund av sin skada eller sjukdom ofta begränsat med fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet förser hunden inte enbart med rörelse, utan kan även ge hunden mental stimulering. I de fall hunden inte får mental stimulering kan hunden bli understimulerad. LÄS MER
38. Musikens värde som pedagogiskt redskap - Hur musik kan väcka känslor i förskolan
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Nallekonsert är ett återkommande konsertkoncept framfört av Malmö symfoniorkester på Malmö Live, där barn i åldern fyra till sju år ges möjlighet att uppleva och upptäcka sång, musik och olika musikaliska genrer. Denna studie undersöker Nallekonserter som ett pedagogiskt instrument för att närma sig känslor med hjälp av musik. LÄS MER
39. Att bygga broar mellan samhällets olika kulturer : En studie om inkludering av nyanlända barn och ungdomar genom idrott.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Det finns en stor ojämlikhet mellan olika grupper i samhällets i Sverige idag, vilket är ettsocialt problem. Denna studie har fokuserat på en idrottsförening i Västsverige som aktivtarbetar med social inkludering i sin verksamhet för att minska denna ojämlikhet. LÄS MER
40. ”Man vill kunna göra mer, för elevernas skull” En studie om de begränsningar personalen på två grundsärskolor upplever i arbetet med språk och kommunikation
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka eventuella begräsningar personalstyrkan på två grundsärskolor upplever i sitt arbete med språk och kommunikation och på vilket sätt dessa eventuella begränsningar har en påverkan på elevernas möjlighet till lärande inom språk och kommunikation. Ett delsyfte har varit att upptäcka skillnader och likheter mellan de bägge skolorna. LÄS MER