Sökning: "etik kön"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden etik kön.
21. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER
22. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER
23. Svenska kyrkans välsignelse av samkönade partnerskap
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Diskussionen om Svenska kyrkans beslut att välsigna homosexuella partnerskap satte fart på den kyrkliga debatten. Syftet med denna uppsats är att förstå den debatten. LÄS MER
24. Revisorers etiska resonemang : En studie av etiskt resonemang hos revisorer utifrån FARs yrkes-
Magister-uppsats, IHH, Redovisning och finansieringSammanfattning : Abstract Introduction: It has during the latest years occurred several large business scandals both abroad and in Sweden where auditors have been involved. The need for stabile conditions and well functioning professional codes of ethics for companies, especially auditing firms have been growing during the latest years. LÄS MER
25. Attribution i moral och etik : hur tillskriver människor orsaker till beteenden?
Kandidat-uppsats, PsykologiSammanfattning : Rapporten handlar om hur människor attribuerar, det vill säga tillskriver, orsaker till beteenden i moralbaserade situationer och om det finns skillnad i hur män och kvinnor attribuerar beteenden. För att undersöka hur människor attribuerar har man i denna undersökning låtit män och kvinnor göra bedömningar om varför man själv eller ”någon av samma ålder och kön” gör som de gör i specifika situationer. LÄS MER