Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Implementering av VDC i produktionen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Sofia Lyckeborn; Esra Raof; [2019]
    Nyckelord :VDC; BIM; ICE; Virtual building; 3D-models; 4D; 5D; VDC; BIM; ICE; Virtuellt byggande; 3D-modeller; 4D; 5D;

    Sammanfattning : Byggsektorn har brottats med flertal problem såsom låg produktivitet, kvalitetsbrister och höga byggkostnader. På senare tid har företag börjat satsat på nya arbetssätt som med hjälp av tekniken gör det möjligt att minska dessa problem. Ett arbetssätt som ska minska dessa problem är VDC, Virtual Design and Construction. LÄS MER

  2. 2. Vad som engagerar användare på Facebook : Vad gillar du och varför? En undersökning om användarnas krav på innehåll samt vad företag kan förvänta sig av sin marknadsföring i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Linda Aronsson; [2017]
    Nyckelord :Social media marketing; Facebook for business; permission marketing; interruption marketing; social networking; two-way-communication; Marknadsföring i sociala medier; Facebook för företag; permission marketing; Interruption marketing; social networking; two-way-communication;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge företag och organisationer kunskaper i hur de skapar relevant innehåll som intresserar deras kunder och hur de ska arbeta med sin marknadsföring på Facebook.  Metoder som används är en kvalitativ studie bestående av enskilda intervjuer med experter inom området för marknadsföring i sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Företagens närvaro i sociala medier : En studie om hur användare förhåller sig till företagssidor i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Öhrström; Nathalie Molin; [2014]
    Nyckelord :Social media; business pages; businesses constant presence; consumer attitudes; motivation; image; Sociala medier; företagssidor; företags ständiga närvaro; konsumentattityd; motivation; image;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur användare av sociala medier förhåller sig till, och varför de väljer att följa företagssidor i sociala medier, vad de förväntar sig av dem samt hur de upplever företagens ständiga närvaro. Vi har undersökt detta utifrån en kvalitativ ansats och har använt fokusgrupper för att samla in studiens empiriska material. LÄS MER

  4. 4. Olovlig känneteckensanvändning i metataggar - Är svensk lagstiftning tillräcklig?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Hedvig Nählinder; [2001]
    Nyckelord :Immaterialrätt; IT-rätt; Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Dagens känneteckensrättsliga skydd är medieoberoende, men är utformat med traditionella medier (t.ex. tryckt skrift, TV och radio) i åtanke. På senare år har Internet vunnit mark som informationskälla och kommersiellt verktyg och känneteckensanvändning på Internet har skapat en rad nya juridiska problem. LÄS MER