Sökning: "framgångsfaktorer tillväxt"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer tillväxt.

  1. 11. Faktorer som påverkar slaktmognad hos betesuppfödda höstlamm

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Sarah Henry Bergman; [2019]
    Nyckelord :betesgrödor; gotlandsfår; slaktvikt; tillskottsutfodring; vinterlamm;

    Sammanfattning : Gotlandsfåren som har en aktiv avelspopulation om 18 000 tackor är Sveriges van-ligaste fårras. Med en stark säsongsbunden brunst på hösten föds lammen under våren och slaktas traditionellt sätt på hösten efter betessäsongen. LÄS MER

  2. 12. Kritiska framgångsfaktorer för fastighetsägande bolag

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dalill Arafat; Karolina Czerkinsky; [2019]
    Nyckelord :Critical Success Factors; Property Management; Real Estate; Real Estate Companies; Real Estate Market; Kritiska framgångsfaktorer; Fastighetsförvaltning; Fastigheter; Fastighetsbolag; Fastighetsmarknad;

    Sammanfattning : Stockholm upplever en ökad urbanisering, en fastighetsbransch som är i ständig tillväxt, denlängsta bostadskön i historien och en vakansgrad på kontorsfastigheter som är rekordlåg. Denintensiva marknadskonkurrensen tvingar fastighetsorganisationer att anta strategier för attsäkerställa överlevnad, tillväxt och utveckling i en snabbväxande miljö. LÄS MER

  3. 13. Framgångsfaktorer inom digital livsmedelshandel : Samsyn och skillnader mellan konsumenter och aktörer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miriam Lindroos; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport analyseras samsyn och skillnader mellan konsumenters och butikers uppfattning om vilka de avgörande framgångsfaktorerna är inom svensk digital livsmedelshandel. Svensk digital livsmedelshandel är en av de snabbast växande branscherna i Sverige. LÄS MER

  4. 14. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Johansson; Simon Granström; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; rapid growth; Critical success factors; Social media; E-handel; tillväxt; framgångsfaktorer; marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER

  5. 15. Harar : En ny företagskategori som växer utan att rekrytera

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Joel Rosén; [2018]
    Nyckelord :Growth; Crowdsourcing; Outsourcing; Automation; Tillväxt; Crowdsourcing; Outsourcing; Automatisering;

    Sammanfattning : Purpose – the literature expresses a strong relation between sales and employee growth, where two categories are explained. Traditional companies that actively avoid growth and gazelles with a high growth degree. LÄS MER