Sökning: "framgångsfaktorer tillväxt"
Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer tillväxt.
11. Faktorer som påverkar slaktmognad hos betesuppfödda höstlamm
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : Gotlandsfåren som har en aktiv avelspopulation om 18 000 tackor är Sveriges van-ligaste fårras. Med en stark säsongsbunden brunst på hösten föds lammen under våren och slaktas traditionellt sätt på hösten efter betessäsongen. LÄS MER
12. Kritiska framgångsfaktorer för fastighetsägande bolag
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stockholm upplever en ökad urbanisering, en fastighetsbransch som är i ständig tillväxt, denlängsta bostadskön i historien och en vakansgrad på kontorsfastigheter som är rekordlåg. Denintensiva marknadskonkurrensen tvingar fastighetsorganisationer att anta strategier för attsäkerställa överlevnad, tillväxt och utveckling i en snabbväxande miljö. LÄS MER
13. Framgångsfaktorer inom digital livsmedelshandel : Samsyn och skillnader mellan konsumenter och aktörer
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna rapport analyseras samsyn och skillnader mellan konsumenters och butikers uppfattning om vilka de avgörande framgångsfaktorerna är inom svensk digital livsmedelshandel. Svensk digital livsmedelshandel är en av de snabbast växande branscherna i Sverige. LÄS MER
14. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER
15. Harar : En ny företagskategori som växer utan att rekrytera
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Purpose – the literature expresses a strong relation between sales and employee growth, where two categories are explained. Traditional companies that actively avoid growth and gazelles with a high growth degree. LÄS MER