Sökning: "generation y social media"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden generation y social media.
1. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER
2. "Hur influencer påverkar konsumentens köpprocess" - En studie om hur influencer påverkar konsumenter vid köpbeslutet på instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitization, social media and e-commerce are three powerful components that have changed our lives. Influencer marketing has become a key strategy for companies seeking to reach new consumers. Influencers have proven that they can have a big impact on buying behavior and companies' marketing. LÄS MER
3. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER
4. How young people cope in times of economic uncertainty: A survey study on the determinants of personal saving and consumption intention among young adults
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With the rise of inflation in Sweden, daily economic decisions, including how to earn money, how much and what to save and consume, as well as how to protect against unforeseen expenses, have become even more challenging. Unlike older peers, coping in economic uncertainty will become a first-hand experience for young adults. LÄS MER
5. Newsjacking and generation Z consumer behavior : Identifying patterns through a comparison with generation Y
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : The term Newsjacking was popularized by David Meerman Scott in his book “The new rules of marketing & PR” (2020). The author describes this practice as a tool for marketers that consists in turning “a breaking news story” into an advertisement (p. 360). LÄS MER