Sökning: "grönmarknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet grönmarknadsföring.

  1. 1. Gröna leveranser : ett marknadsföringsperspektiv på leveransalternativ inom svensk e-handel

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Palm; Virginia Drasko; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Ecological sustainability; Green Marketing Communication; Greenwashing; OSEC; Last mile Logistic; Ten signs of greenwash; Web Communication; 3’C; E-handel; Ekologisk hållbarhet; Gröntvätt; Grön Marknadskommunikation; OSEC; Sista Milen Logistik; Tio tecken på gröntvätt; Webbkommunikation; 3’C;

    Sammanfattning : Background: In recent times, last mile deliveries have become critical as these deliveries are generally considered to be the most expensive, least efficient and most polluted part of the entire logistics chain (De Kervenoael, Schwob & Chandra 2020; McKinnon & Edwards 2009). Consumer demands for fast and flexible deliveries are not very easy to combine with the highest possible sustainability focus (PostNord 2018). LÄS MER

  2. 2. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linus Höglund; Erik Olsson; Jonatan Andervi; [2020]
    Nyckelord :Green marketing; Trustworthy; Trust; Grön marknadsföring; Förtroendeingivande; Förtroende;

    Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Grön marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbarhet och grön marknadsföring inom livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Ekelund; Henrik Håkansson; Jonathan Ståhl; [2018]
    Nyckelord :Hållbarhet; Grön marknadsföring; Livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : Titel: Grön marknadsföring – En kvalitativ studie om hållbarhet och grönmarknadsföring inom livsmedelsbranschen. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ledande företag inomlivsmedelsbranschen arbetar med hållbarhet och grön marknadsföringsamt vad det kan finnas för utmaningar. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsmixen inom ekologiska konsumtion : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kiran Durrani; Sazan Tarazandeh; [2014]
    Nyckelord :Ekologiska produkter; ekologisk konsumtion; grönmarknadsföring; konsumentbeteende; grön märkning;

    Sammanfattning : Syfte: Marknaden för ekologiska produkter har expanderat men försäljningsutvecklingen ökar långsamt. Konsumenternas köp av ekologiska produkter påverkas av många olika faktorer. Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsmixens påverkan på konsumenternas köp av ekologiska produkter. LÄS MER

  5. 5. Mot en grönare organisation : Niscayah i en säker framtid

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bernhard Stare; Hannes Rutqvist; [2008]
    Nyckelord :miljö; grönmarknadsföring; grönstrategi; Niscayah; STS;

    Sammanfattning :   This paper covers how a company must act to become “greener” and yet still increase profitability with the main emphasis on the inner structure of the company. The research is focused on the Swedish security systems company Niscayah AB, part of the multinational corporation Niscayah Group with approximately 6000 employees. LÄS MER