Sökning: "gruppbedömning"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet gruppbedömning.
1. Elevers laginsats i klassrummet : En litteraturstudie om grupparbetens roll och möjligheter i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Group projects are a near universal part of, and can be seen in all parts of, the education-system. In collaborative assignments ranging from kindergarten to university-level group research projects. The goal is for students to learn, explain, formulate and to disclose the group-findings in papers or in front of the educational group. LÄS MER
2. "Du har alltid en förlorare i ett grupparbete" : En intervjustudie angående samhällskunskapslärares upplevda problem och deras lösningar gällande elevers grupparbeten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : Research shows that teachers’ use of group work in Swedish schools has decreased significantly since the 1980s, in favor of more individual- and teacher-led activities. The questions concern partly how the teachers perceive group works in their practice of teaching in social studies. LÄS MER
3. Grupparbete nu igen! : Hur divergerar respektive konvergerar lärares och elevers syn på grupparbete i teknikämnet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Syftet med denna studie äratt undersöka hur elevers och lärares inställning till grupparbete i ämnet teknik konvergerar och divergerarutifrån sex aspekter. Eleverna som deltagit i studien har vi själva haft kontakt med genom praktik eller arbete och kommer från 6 olika skolor i Småland och Halland. LÄS MER
4. Kan gruppsammansättningen påverka elevens prestation? : Att arbeta med gruppsammansättning och gruppbedömning ur en lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Enligt Skolverket ska lärare använda sig av grupparbeten i både undervisning och som bedömningssituation eftersom elever är olika. Vissa presterar bättre vid individuella övningar och prov medan andra gör det i grupparbete. LÄS MER